1. Condusul agresiv nu este economic
Pornirile "ca din pusca" si franarile agresive pot creste consumul de combustibil cu pana la 40%. Testele au aratat ca pornirile si franarile agresive reduc timpul calatoriei doar cu 4%. Pentru un condus economic, trebuie sa accelerezi incet si lin, apoi sa ajungi in treptele superioare de viteza cat mai repede.
2. Condu economic la viteza constanta, respectand limitele legale
O crestere a vitezei de la 90 km/h la 120km/h va provoca a crestere cu 20% a consumului de combustibil. Raportul dintre consum si viteza scade rapid dupa 100 km/h.
3. Evita folosirea inutila a aerului conditionat pentru un condus economic
Folosirea sistemului de aer conditionat poate creste consumul de combustibil cu 10% in zilele calde de vara. Pentru un condus mai eficient si economic, la viteze mici, in oras, deschide putin geamurile in loc sa pornesti aerul conditionat.
4. Condu economic schimband corect vitezele
Pentru un condus economic, specialistii britanici de la UK Road Safety recomanda schimbarea vitezelor pana in 2500 rpm pentru masinile pe benzina si inainte de 2000 rpm pentru cele pe motorina.
Astfel, veti obtine o economie de combustibil de 15%.
5. Vei conduce mai economic daca anticipezi drumul
Incearca sa anticipezi drumul, fiind atent la indicatoarele rutiere si la conditiile de trafic. Evita orele de varf si zonele "celebre" pentru ambuteiajele care se formeaza acolo. Astfel, vei putea rula la o viteza constanta, fara franari si acccelerari.
Peste 40% din combustibil este folosit in timpul accelerarilor.
6. Masina trebuie sa fie cat mai usoara pentru un condus economic
Nu folosi portbagaje auxiliare pe capota si nu folosi portbagajul pe post de depozit de haine sau unelte. Pentru fiecare 45 de kilograme indepartate din masina, consumul scade cu 1%. Din acelasi motiv, ai putea sa alimentezi mai putin si mai des decat sa faci plinul rezervorului.
7. Masinile noi sunt indicate pentru un condus economic
Masinile noi nu au nevoie sa fie "incalzite" inainte de pornire. Din acest motiv, turarea motorului sau lasarea motorului sa mearga "pe liber" sunt masuri inutile, care irosesc combustibilul. Totusi, masina are nevoie de aproximativ 8km inainte ca motorul sa ajunga la eficienta maxima, asa ca drumurile scurte sunt mai putin economice.
8. Presiunea din pneuri trebuie sa fie optima pentru un condus economic
Pneurile desumflate potr creste consumul cu pana la 3%, asa ca verifica presiunea regulat.