Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) pentru ambalaje de băuturi a fost implementat în urmă cu un an, pe 30 noiembrie. De atunci și până azi, milioane de români din întreaga țară au ajuns să folosească sistemul cu regularitate, contribuind la un viitor mai verde.
Sistemul de Garanție-Returnare împlinește un an de la lansare
Peste 2,7 miliarde de ambalaje SGR au fost returnate în România pe parcursul primelor 11 luni de funcționare a sistemului. În luna octombrie, rata de returnare a înregistrat un nou record, atingând nivelul de 84%. Implementarea acestui sistem i-a ajutat pe românii din toate colțurile țării să înțeleagă importanța unui comportament responsabil față de mediul înconjurător.
Lansarea Sistemului de Garanție-Returnare a încurajat milioane de români să se mobilizeze, cu mic, cu mare și să returneze ambalajele cu garanție, pentru ca împreună să contribuim la un viitor mai verde și mai curat pentru generațiile viitoare.
Ce ambalaje pot fi reciclate cu ajutorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR)
Nu toate ambalajele pot fi returnate în vederea reciclării cu ajutorul Sistemului de Garanție-Returnare, ci doar acelea care prezintă pe eticheta atașată produsului simbolul „Ambalaj cu Garanție”. Prin acest program, clienții care achiziționează băuturi în ambalaje nereutilizabile din plastic, sticlă sau metal, de la cele de 0,1 litri și până la cele de 3 litri, plătesc o garanție de 50 de bani pe care o recuperează odată cu returnarea intactă a ambalajului. Băuturile incluse în sistem sunt cele din categoriile sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape de băut de orice fel (plată, minerală, cu arome), bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, vinuri și spirtoase.
Astfel, fiecare sticlă care prezintă textul „Ambalaj cu garanție”, alături de simbolul specific, poate fi returnată la orice supermarket sau magazin din țară, în schimbul garanției. Pentru ca punctele de colectare să accepte ambalajele, acestea trebuie să fie goale, neturtite și cu eticheta intactă.