Site-ul de unde veți putea descărca certificatul verde COVID-19 începând cu 1 iulie

Autor: Marina Ionescu
Certificatul verde COVID
Sursa: PixaBay

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andrei Baciu, a anunțat care este site-ul de unde va putea fi descărcat certificatul verde Covid.

De la 1 iulie, cetățenii care doresc să călătorească în străinătate vor fi nevoiți să folosească certificatul verde Covid.  Andrei Baciu a anunțat că se pregătește legislația aferentă și că vor exista și alte modalități prin care se va putea ajunge în posesia documentului. Acesta va putea fi luat și de la direcțiile de sănătate publică sau de la medicii de familie.  

Citeste si: Noi măsuri de relaxare de la 1 iulie! Nunți cu sute de persoane, concerte cu până la 2.500 de participanți

Certificatul verde Covid

Ca cetățenii să obțină certificatul verde mai ușor, se va face și un call center, dar și un grup de soluționare pentru probleme neprevăzute care ar putea apărea și pentru eventuale excepții.

„Suntem în linie dreaptă pentru folosirea acestui certificat digital european pentru COVID-19 sau certificat de călătorie, cum îi mai spunem noi. La 1 iulie, peste câteva zile, va intra în funcțiune și în România, s-a muncit mult în ultimele luni de zile pentru a finaliza toată această procedură”, a spus Andrei Baciu. „Existența acestui certficat digital european facilitează, practic, transportul și călătoria în interiorul spațiului european”, a reamintit secretarul de stat.

Citeste si: Bilanț coronavirus 27 iunie 2021: Câte cazuri noi au fost confirmate în ultimele 24 de ore?

"Documentul va dovedi că am trecut prin boală, că avem imunitate, că ne-am vaccinat sau că avem un test negativ la boală. Totul se rezumă la un cod QR, care va putea fi scanat și va facilita trecerea la frontieră.

Certificatul va putea fi descărcat de la 1 iulie de pe platforma pusă la punct de STS și ca va fi disponibilă la adresa:  certificat-covid.gov.ro.

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Pe această platformă vom intra, ne vom face un cont cu o adresă de email și vom primi un link pentru a verifica dacă suntem cine pretindem că suntem. O să fie necesare câteva date de autentificare pentru a fi siguri că cel care îl solicită este și persoana care îl primește. Accesăm acel link și el ne va duce către platforma respectivă, de unde putem să descărcăm certificatul care va fi valid pentru noi pe una dintre situațiile mai sus enumerate", a arătat Baciu, potrivit digi24.

Ce fac persoanele care n-au acces la internet

Pentru persoanele care nu au acces la internet va exista posibilitatea ca aceste certificate să poată fi descărcate cu ajutorul medicului de familie sau cu ajutorul direcției de sănătate publică din județul aferent.

„Este un lucru foarte simplu, cum facem și cu biletul de avion, mergem sau cu telefonul, sau cu hârtie unde este imprimat codul QR. Important este să existe codul QR, fie că este o poză pe telefon, pe WhatsApp etc sau pe hârtie”, a explicat Andrei Baciu.

Începând cu 1 iulie, va exista și o perioadă de tranziție de șase săptămâni, în care să poată fi folosite ambele tipuri de documente: pentru vaccinare, de exemplu, va putea fi folosită și adeverința de vaccinare clasică, în paralel cu certificatul digital european.

„Mai este un element important. Sunt diverse situații, diverse excepții pentru care ai nevoie oricum de timp. Să vă dau un exemplu: o persoană care s-a vaccinat undeva în spațiul european cu o primă doză, după care vine și se vaccinează în România și solicită imediat după vaccinare certificatul care să-i ateste că are doza completă de vaccin. Trebuie ca sistemul să recunoască cea de-a doua doză ca fiind cea care încheie vaccinarea pentru tipul de vaccin ales”, a arătat Andrei Baciu. 

Citeste si: OFICIAL! Ce riscuri pot provoca vaccinurile împotriva Covid-19? Iată ce avertisment va apărea pe prospectul vaccinurilor Pfizer și Moderna. Este de necrezut!

„Pentru orice fel de situații speciale, pentru orice fel de excepții o să avem și un call-center, unde vor putea suna oamenii care au tot felul de situații”, a menționat secretarul de stat.

El a subliniat că de la 15 august certificatul digital european nu va fi obligatoriu, ci este doar un document care va ușura situația celor care călătoresc, pentru i-ar putea scăpa, de pildă, de carantina ce ar putea fi impusă în anumite țări sau la revenirea din anumite țări. Cele trei variante de situații- vaccinare, trecere prin boală, test- vor dovedi că posesorul certificatului verde este o persoană care are un risc mai mic de a transmite boala, în condițiile în care situațiile epidemiologice și măsurile luate variază de la o țară la alta. În plus, acest certificat este un instrument unic la nivel european, ceea ce permite economisirea de timp pentru formalități și evitarea cozilor. 

Andrei Baciu a mai spus că toate aceste aspecte vor fi reglementate săptămâna viitoare printr-o ordonanță de urgență, care va transpune și regulamentul european în domeniu. „Suntem pregătiți pentru a lansa această platformă”, a asigurat Andrei Baciu