Scrierea de SMS-uri sau de mesaje pe retelele de socializare nu influenteaza in sens negativ ortografia adolescentilor, ci le ofera o ocazie in plus sa recurga la expresia scrisa- este concluzia unui studiu realizat de cercetatori francezi, publicat in Journal of Computer Assisted Learning si preluat marti de AFP.
'Nivelul general de scriere al elevilor francezi determina tipul de greseli din SMS-uri' si nu invers, arata Centrul de cercetari asupra cunoasterii si invatarii, intr-un comunicat despre cercetarile desfasurate pe 4.524
SMS-uri redactate de 19 elevi de 12 ani, care nu au avut si nici nu au folosit telefoane mobile inainte de studiu.
Variantele si aproximarile ortografice ale cuvintelor folosite in SMS-uri sunt adesea indicate de parinti si profesori drept cauza a dificultatilor pe care le intampina elevii la scriere.
Potrivit studiului mentionat, este vorba despre idei preconcepute care merita sa fie nuantate. Cercetarile au aratat ca, atunci cand copiii incep sa scrie SMS-uri, 'nivelul lor de cunoastere a ortografiei traditionale determina forma SMS-urilor trimise si nu SMS-urile influenteaza negativ ortografia traditionala'.
Cand practica SMS-urilor s-a instalat definitiv, dupa circa un an, 'nu exista nicio legatura intre nivelul ortografiei traditionale si forma SMS-urilor', adauga cercetatorii.
Potrivit acestora, departe de a constitui o amenintare pentru ortografia corecta a adolescentilor, SMS-urile ar fi 'o ocazie noua si suplimentara de a practica scrierea'. In plus, scrierea traditionala care se invata la scoala si mesajele scurte redactate in afara oricarui cadru institutional 'depind de aceleasi capacitati cognitive', mai spun cercetatorii.
Studii recente realizate pe limbile engleza si finlandeza au aratat ca nu exista nicio legatura intre nivelul de scriere al elevilor intre noua si 12 ani si frecventa greselilor din SMS-uri.
Deoarece telefonul mobil si SMS-urile sunt utilizate cu usurinta si entuziasm de adolescenti, 's-ar putea recurge la ele ca sprijin in invatarea scolara, idee pe care UNESCO o sustine din 2010', afirma cercetatorii francezi.
'Nivelul general de scriere al elevilor francezi determina tipul de greseli din SMS-uri' si nu invers, arata Centrul de cercetari asupra cunoasterii si invatarii, intr-un comunicat despre cercetarile desfasurate pe
4.524 SMS-uri redactate de 19 elevi de 12 ani, care nu au avut si nici nu au folosit telefoane mobile inainte de studiu.
Variantele si aproximarile ortografice ale cuvintelor folosite in SMS-uri sunt adesea indicate de parinti si profesori drept cauza a dificultatilor pe care le intampina elevii la scriere.
Potrivit studiului mentionat, este vorba despre idei preconcepute care merita sa fie nuantate. Cercetarile au aratat ca, atunci cand copiii incep sa scrie SMS-uri, 'nivelul lor de cunoastere a ortografiei traditionale determina forma SMS-urilor trimise si nu SMS-urile influenteaza negativ ortografia traditionala'.
Cand practica SMS-urilor s-a instalat definitiv, dupa circa un an, 'nu exista nicio legatura intre nivelul ortografiei traditionale si forma SMS-urilor', adauga cercetatorii.
Potrivit acestora, departe de a constitui o amenintare pentru ortografia corecta a adolescentilor, SMS-urile ar fi 'o ocazie noua si suplimentara de a practica scrierea'. In plus, scrierea traditionala care se invata la scoala si mesajele scurte redactate in afara oricarui cadru institutional 'depind de aceleasi capacitati cognitive', mai spun cercetatorii.
Studii recente realizate pe limbile engleza si finlandeza au aratat ca nu exista nicio legatura intre nivelul de scriere al elevilor intre noua si 12 ani si frecventa greselilor din SMS-uri.
Deoarece telefonul mobil si SMS-urile sunt utilizate cu usurinta si entuziasm de adolescenti, 's-ar putea recurge la ele ca sprijin in invatarea scolara, idee pe care UNESCO o sustine din 2010', afirma cercetatorii francezi.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii