Judecatorii Curtii Supreme au aruncat bomba in ceea ce priveste o afacere de milioane de euro. Imediat ce aceasta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial, devine litera de lege.
Explicatia pentru care magistratii au decis ca masinile nu mai pot fi ridicate este una simpla. Hotararile Consiliilor Locale care reglementau aceasta afacere legiferau peste Codul Rutier, o lege cu forta juridica mult mai mare!
Atentie, insa! Pana la publicarea in Monitorul Oficial, firmele de ridicari pot opera in continuare, insa, o vor face pe riscul lor.
Anul trecut, numai in capitala, 13.500 de autoturisme au fost ridicate. Dupa calculele facute de jurnalistii de la gandul.info, o singura firma de ridicat masini a castigat peste 1,9 milioane de euro. O afacere profitabila, pe spinarea soferilor!
Nu exista oras mare din Romania in care sa nu functioneze o firma care se ocupa de ridicarea masinilor. In ultimii ani am avut parte de imagini demne de bancuri.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Adevarate drame s-au petrecut sub ochii celor numiti „hingherii de masini.”
Aproximativ 800 de lei achita un sofer aflat in aceasta situatie. 100 de lei taxa de sigilare si fotografiere. 260 de lei, tariful de ridicare. Inca 250 de lei transportul. Si nu, n-am incheiat. Mai adaugam la nota de plata cel putin 200 de lei pe zi stationarea in parcarea firmei care aduna acesti bani! La primarie ajunge doar o mica parte din acesti bani.
Decizia de astazi a Curtii Supreme nu inseamna ca ridicarea masinilor va fi interzisa permanent in Romania. Este nevoie de o lege care sa reglementeze toate detaliile acestei operatiuni.