Șoferii care dețin un permis auto, pentru categoria B, vor putea conduce și anumite motociclete. Care sunt condițiile

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 14 mar 2024, 00:15

Camera Deputaților a votat un proiect de lege prin care șoferii care dețin dețin un permis auto, pentru categoria B, vor putea conduce și motociclete, cu condiția ca acestea să conțină o cutie automată.

Șoferii care dețin un permis pentru categoria B vor putea conduce și motociclete dacă acestea au cutie automată. Proiectul a trecut de Camera Deputaților.

Șoferii care au permis categoria B vor avea dreptul să conducă și motociclete

Șoferii care îndeplinesc anumite cerințe minimale vor putea conduce și motociclete de 125 de centimetri cubi, dacă acestea au cutie de viteze automată.

Mai exact, Camera Deputaților a votat marți, 13 iunie, un proiect de lege care modifică legislația rutieră, astfel încât posesorii de permis auto categoria B să poată conduce motociclete de 125 de centimetri cubi. Această schimbare va intra în vigoare după ce legea va fi promulgată de Președintele României și după ce va fi publicată în Monitorul Oficial.

Citește și: Fumatul va fi interzis în propria mașină, dacă în aceasta se află minori. Interdicțiile legate de fumat vor fi extinse în apropierea școlilor și spitalelor

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Astfel, această lege permite posesorilor permiselor de conducere categoria B, care au cel puțin 24 de ani împliniți și o vechime a categoriei de cel puțin trei ani, să poată conduce motociclete de 125 cm care au o putere maximă de 11kW (14.75 cai putere), cutie automată și dacă fac dovada absolvirii a ”10 ore de pregătire practică în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”. 

Inițiatorii acestui proiect arată că facilitarea accesului șoferilor la motociclete ușoare va asigura o mobilitate urbană mai bună. De asemenea, invocă legislația cu prevederi similare din alte țări europene (Franța, Spania, Italia etc) unde, în linii mari, legislația este foarte asemănătoare celei votate astăzi.

Citește și: Taxa de permis auto în România. Unde se plătește și ce sumă trebuie să scoți din buzunar

Ce părere au specialiștii?

Campionul național de raliu, Titi Aur, nu are o părere bună legat de acest proiect. Acesta a declarat că: ” personal, cred că se va dovedi a fi o greșeală. În primul rând, pentru că o motocicletă de 125 cmc dezvoltă o viteză pe care o poate atinge și o motocicletă de cilindree mare, doar că nu la fel de repede.

Să permiți cuiva care nu are nici un fel de cunoștințe legate de stabilitatea unui astfel de vehicul, de modul în care frânează, virează și așa mai departe, să îl folosească pe drumuri publice mi se pare un risc prea mare, raportat la potențiale beneficii. Nu cred că cineva, care poate că nici pe bicicletă nu știe să meargă, va putea controla o astfel de motocicletă. Ca să nu mai zic de adeverințele acelea...
Păi uităm cum s-au luat permise la noi? Dar o adeverință? Avem peste 3000 de școli auto în țară, dintre care foarte multe sunt și moto... Ce să mai zic de bunul nostru simț? Vă dați seama că riscul ca o serie de inconștienți să meargă pe o astfel de motocicletă, să iasă în trafic și să provoace accidente, este de necalculat la momentul actual. Să nu uităm că nu vorbim de o jucărie, ci de un vehicul destul de puternic
”.

Sursă: a vocatnet.ro