Sondajele arată că imaginea de marcă a Tesla este în declin, în timp ce vânzătorii spun că "mulți" dintre clienții care renunță la vânzări dau vina pe comportamentul lui Musk pe Twitter.
Picătura care a umplut paharul pentru Heather au fost atacurile lui Elon Musk la adresa lui Anthony Fauci, unul dintre cei mai respectați imunologi din lume și directorul demisionar al Institutului Național de Alergii și Boli Infecțioase.
Pentru Tom, conducerea corozivă și instabilă a Twitter de către Musk, de când a cumpărat site-ul de socializare la sfârșitul lunii octombrie, a fost pur și simplu prea mult.
Clienti afectati de imaginea publica
Și când fiecare dintre ei a sunat pentru a-și anula precomenzile pentru mașinile Tesla sau pentru a rezilia contractele de leasing auto din ultimele luni, spunând că motivul este comportamentul toxic al lui Musk, fiecare a auzit cam același lucru de la vânzătorul Tesla de la celălalt capăt al firului: "Auzim multe despre asta."
În ultimele două luni, Musk, în vârstă de 51 de ani, a condus Twitter în calitate de nou proprietar și director executiv al acesteia, după ce a plătit 44 de miliarde de dolari pentru a cumpăra compania.
Dacă mandatul lui Musk în calitate de CEO s-ar putea să se apropie de sfârșit, acest lucru vine după ce activitatea sa din ultimele două luni a fost marcată de îmbrățișarea deschisă a reacționarilor de extremă dreapta, de atacurile sale la adresa foștilor angajați din comunitățile marginalizate, de
Investitori din ce in ce mai dezamagiti
Twitter nu mai este o companie cotată la bursă, dar Tesla este. Iar investitorii de acolo nu sunt fericiți.
Acțiunile Tesla s-au prăbușit cu peste 44% de la finalizarea tranzacției la 27 octombrie, Musk ar fi retras ingineri de la proiectele constructorului de automobile pentru a ajuta la menținerea în funcțiune a Twitter, după ce a concediat fără ceremonii jumătate dintre angajații Twitter la o săptămână de la preluarea sa. Unii agenți de publicitate cu nume mari, care reprezintă aproape 90% din vânzările Twitter, au renunțat. Cei care au vorbit public spun că comportamentul său coroziv, pe lângă modificările prost planificate ale site-ului care au dus la o proliferare a conturilor false, sunt prea mult. (Musk a acuzat separat "activiști" nenominalizați că fac presiuni asupra companiilor pentru a reduce cheltuielile).
Dar comportamentul lui Musk de când a preluat Twitter, inclusiv apărarea sa de scurtă durată a comentariilor antisemite ale rapperului Kanye West, care îi denigra pe evrei și îl laudă pe liderul nazist Adolph Hitler, a fost prea mult.
"Nu vreau să sprijin o companie sau pe cineva care se comportă în acest fel", a spus Logan.
Tom, un fost investitor Tesla care deținea o mașină și care a depus un avans pentru serviciul de internet prin satelit Starlink al SpaceX, a declarat că se îndepărtează cu totul de eforturile companiilor lui Musk.
Cândva impresionat de Musk și de afacerile sale, Tom spune acum despre Musk că este "cel mai rău trol din feed-ul meu".
"Dacă vrea să fie CEO al unei companii de social media, ar trebui să se concentreze pe asta și să renunțe la cealaltă companie", a adăugat Tom. "Dacă s-ar retrage de la Tesla, cu siguranță m-aș mai gândi să păstrez mașina".
Apel și răspuns
Acești proprietari de Tesla nu sunt singuri. Un sondaj realizat de YouGov a constatat că opiniile despre Tesla în rândul cumpărătorilor de mașini s-au schimbat radical în ultimele două luni. Compania avea un scor net pozitiv de 5,9% la începutul acestui an, atingând un maxim de 6,7% în luna mai. Dar în noiembrie, acesta a scăzut până la un scor negativ de 1,4% luna trecută, a relatat The Wall Street Journal, și asta înainte ca Musk să posteze pe Twitter atacul său împotriva lui Fauci. Morning Consult a constatat că mai multe persoane au o părere la fel de negativă despre Tesla decât la începutul anului.
Tesla este în continuare marca de mașini electrice cea mai utilizată în SUA, potrivit S&P Global Mobility, care urmărește datele din industria auto. În urmă cu doi ani, aceasta reprezenta 79% din vehiculele electrice înmatriculate în SUA. Dar acest număr a scăzut la 65% până acum în acest an, în timp ce concurenții majori, inclusiv GM, Ford, Hyundai și Toyota, își extind ofertele de vehicule electrice. Până în 2025, S&P Global Mobility se așteaptă ca ponderea Tesla pe piața EV să se prăbușească sub 20%.
Citește și: SpaceX: echipajul complet pentru misiunea pe Lună finanțată privat!
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citește și: Tesla are probleme extreme în a face angajări, din anumite motive...
Citește și: Actionarii Tesla vor sa il dea afara pe Elon Musk? Afla ce se intampla