Spațiul office: de la utilitar la instrument de marketing

Autor: Madalina Maftei

Cât de mult contează spațiul office?

Primul lucru pe care îl observăm, după perioada de stagnare din anul 2020 (din cauza COVID-19) a fost o creștere în investiții în anii următori pe zona de design interior în spațiile office.

Iar o dată cu această cerere crescută a dus inevitabil la dorința designerilor de interioare și spații specializate să cunoască mai bine clienții și să le înțeleagă în detaliu dorințele.

Adaptarea se face pentru fiecare industrie în parte, iar de cele mai multe ori investitorii vor să își construiască sau să își amenajeze birourile, hotelurile, fie chiar și restaurantele cu un design atractiv și funcțional.

Ce înseamnă asta?

Stilul este adaptat fiecărui tip de business în parte și este direct proporțional cu scopul acestuia.

Un prim lucru de remarcat este faptul că în cadrul unui studiu de piață (preponderent pe afaceri din industria HoReCa) ce a avut ca obiect profilarea companiilor pe serviciile de design interior - a adus un interes crescut pentru amenajarea spațiilor.

Dacă până în prezent dintre companiile care au apelat la servicii de design birou și interior, numai 17% activează în domeniul serviciilor, iată că acum observăm că 33% dintre companii servicii/ office au intenția să apeleze la servicii de design interior.

În fapt s-a reflectat tendința forței de muncă din această eră digitală - de a vedea biroul mai mult decât un loc de muncă - un fel de instrument de marketing. Acum se concep acele locuri unde angajații să se poată relaxa, simți în largul lor, un loc în care să simtă confortul muncii de acasă.

Ca cerință a pieței, în ceea ce privește amenajari interioare Bucuresti, tragem ca și concluzie cerință că, spațiile office să fie mai mult decât utile, duse la next level de marketing și promovare. În criteriu esențial pentru orice business care va impacta și contura viața oamenilor din cadrul companiei.

Provocare la momentul prezent - privind amenajarea spațiilor office și chiar pentru amenajare magazin este aceea că mediul digital a ridicat standardele în ceea ce privește designul și importanța “frumosului” din viața noastră, a oamenilor.

Aici vorbim despre locul în care trăim, felul în care arată locul de muncă și chiar restaurant în care mâncăm sau magazinul din care cumpărăm anumite accesorii.

Concluzionând, decizia actuală de a apela la designeri de interior pentru a face spațiile office un instrument de marketing și în același timp un loc comod și productiv, vine ca răspuns la schimbările pieței. Poate fi considerată o nevoie acută și o decizie calculată din timp, care o dată pusă în practică din punct de vedere economic va produce multe efecte pozitive.