SpinMag.org – locul unde gasesti cele mai interesante informatii

Autor: R.V.

Lumea jocurilor video este radical schimbata odata cu sosirea unui nou pion pe tabla de joc care nu vrea decat sa revolutioneze acest domeniu: Google Stadia, o platforma de jocuri video streaming. Promisiunea Google este simpla: aceea de a oferi acces aproape instantaneu la tot felul de jocuri, chiar si cele mai exigente in ceea ce priveste grafica si ecranul pe care pot rula. Singura conditie va fi ca utilizatorul sa aiba o conexiune la internet de mare viteza. 

Stadia va functiona pe servere cu procesoare grafice AMD special concepute, cu memorie HBM2 si 56 de unitati de calcul capabile sa ajunga la 10,7 teraflopi . O configuratie care va evolua in timp pentru a asigura intotdeauna o performanta optima. In timpul prezentarii Stadia, Google a insistat ca acesta este un serviciu si nu o „caseta".

De asemenea, prin acest anunt s-a definit aparitia unui controller Stadia compatibil cu Asistentul Google. Astfel, utilizatorii de Internet care vizioneaza un joc video de pe YouTube se pot alatura instantaneu facand clic pe butonul "Play" din interfata integrata. Nicio descarcare suplimentara, nicio actualizare, niciun patch, nicio instalare nu este necesara, dupa cum afirma Google.

Desi Stadia este compatibila cu toate controlerele de jocuri existente, Google a dezvoltat propriul model cu Wi-Fi , un buton pentru a partaja un joc sau o captura de ecran. Controlorul Stadia este, de asemenea, compatibil cu Asistentul Google, dar nu este clar inca cum va fi utilizat cu serviciul online.

In plus fata de puterea financiara si tehnologica, alegerea oamenilor pentru a pilota proiectul Stadia reflecta ambitiile mari ale Google. In primul rand, Phil Harrison, care conduce divizia de jocuri video, este un veteran al industriei de jocuri video promovata de Sony si Microsoft pentru Xbox.

Exista, de asemenea, Jade Raymond, o adevarata stea a sectorului care are o reputatie solida prin crearea si gestionarea studiourilor de dezvoltare pentru Ubisoft si Electronic Arts. Ea este responsabila de noul studio de dezvoltare de jocuri Stadia Games and Entertainment. Doi experti au recunoscut ca acesta indreapta Google spre crearea continutului original si incurajeaza dezvoltatorii terta parte sa parieze pe Stadia. In fata concurentei, Google va trebui sa alinieze titlurile emblematice si exclusive care ar putea atrage jucatorii in masa. Deoarece, in afara de performantele platformei insasi, continutul va decide succesul acesteia.

In ciuda promisiunilor ispititoare, o serie de intrebari raman nesolutionate. Incepand cu modelul comercial al serviciului: un abonament lunar, o formula gratuita finantata prin publicitate? O alta necunoscuta care nu este de neglijat: viteza minima necesara pentru conexiunea la Internet pentru ca utilizatorul sa se bucure de o rezolutie de 4K 60 de cadre pe secunda este promisa.  Experienta jocurilor poate varia in functie de calitatea conexiunii la internet.

Nu este imposibil ca o conexiune de 5G sa fie recomandata sau esentiala pentru a accesa serviciul in cele mai bune conditii. Si probabil ca acesta va avea un pachet de date generos pentru a nu avea o surpriza neplacuta la sfarsitul lunii. La domiciliu, accesul la fibra de mare viteza poate fi de asemenea necesar pentru a obtine performante optime. Inca asteptam detaliile despre Google in ceea ce priveste aceste aspecte.

Vestea buna este ca Stadia va fi lansata anul acesta in Statele Unite, Canada, Regatul Unit si in mare parte din Europa, iar alte asemenea noutati sunt anuntate de SpinMag.org periodic. 

 

Taguri: