Howard Schultz vrea să își facă barmanii mai eficienți, iar planul său nu pare să implice shot-uri obligatorii de espresso la începutul fiecărui schimb. În cadrul zilei investitorilor companiei din aceasta toamna fondatorul și directorul general interimar al Starbucks au intentionat să anunțe o strategie de "reinventare" pentru a reduce fluctuația de personal și a crește productivitatea cafenelelor, a relatat CNBC din America. Aceasta vine în contextul în care compania trece prin schimbări majore.
Varietatea este condimentul vieții
Care este termenul de prescripție pentru titlul de interimar? Pentru Schultz, care a condus compania din 1986 până în 2000 și din nou din 2008 până în 2017, înainte de a se regăsi din nou la conducere în aprilie, aproximativ un an. In toamna aceasta, Starbucks a anunțat că Laxman Narasimhan, un fost director la PepsiCo și Reckitt, proprietarul Lysol, va prelua conducerea- dar nu înainte de a petrece următoarele șapte luni într-o ucenicie ca "director general receptor", lucrând direct cu Schultz.
Înainte de a pleca în primăvara anului viitor, Schultz își propune să scuture compania și își va petrece restul mandatului la conducere străbătând țara împreună cu înlocuitorul său, vizitând magazinele Starbucks și fabricile de aprovizionare. Pe parcurs, cei doi vor planta semințele pentru o strategie de "reinventare" care durează de luni de zile. Cu acțiuni în scădere cu aproape un sfert față de anul trecut, aceasta ar putea fi zguduitura de care compania are nevoie.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Consumatorul se schimba. Va face fata Starbucks?
Pandemia a stimulat schimbări masive în obiceiurile consumatorilor, băuturile reci, care pot fi consumate în mișcare, reprezentând acum majoritatea vânzărilor- cu băuturi cu gheață reprezentând 75% în cel mai recent trimestru- mai
degrabă decât comenzile de băuturi calde "pentru aici". Ca urmare, operațiunile cafenelelor au devenit greoaie și învechite, spune Schultz, iar noul manual de joc va acorda prioritate îndeplinirii comenzilor de băuturi reci comandate prin aplicații și drive-thrus.În plus, Starbucks caută să răspundă plângerilor barista de faptul că sunt suprasolicitați, deoarece aproximativ 25% dintre barista din locațiile din SUA renunță în termen de 90 de zile de la început, potrivit The Wall Street Journal, față de 10% înainte de pandemie.
Se intra pe digital
Doar un strop de nonsens: Bineînțeles, nu ar fi o revizuire a strategiei 2022 fără o introducere a NFT-urilor. Luni, Starbucks a anunțat Starbucks Odyssey, o extensie centrată pe web3 a programului său de loialitate Rewards, care va permite utilizatorilor să câștige și să cumpere NFT-uri cu valoare reală variabilă, inclusiv invitații la evenimente exclusive Starbucks.
De parcă comanda la Starbucks nu ar putea deveni mai complicată.In prezent, sunt multi care nu vor deloc sa aiba de a face cu NFT-uri asa ca nu se stie daca asta va indeparta multi potential clienti pe langa cei actuali. Ramane de vazut in viitor ce efect are Howard Schultz si ce anume va dori sa schimbe la Starbucks.