Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al SUA din 2022, într-un weekend în care aproape jumătate de milion de fani ai Formulei 1 au fost prezenți pe Circuit of The Americas din Austin. SUA se dovedește a fi noua casă a Formulei 1.
Cu circul din jurul acestui sport, mașinile rapide, oamenii atractivi- Formula 1 ar fi putut trece cu ușurință drept un sport american. În timp ce patria spirituală a sportului va fi întotdeauna în ingineria Angliei sau în viteza Italiei, Formula 1 și-a găsit un nou cămin în SUA.
Poate că Max Verstappen a câștigat al doilea său titlu mondial în Japonia, dar asta nu i-a împiedicat pe cei aproximativ 440.000 de fani ai Formulei 1 să meargă la Austin pe parcursul celor trei zile, un număr în creștere remarcabilă de 10% față de cel de anul trecut. Potrivit organizatorilor cursei, aceștia au fost nevoiți chiar să construiască un nou drum spre circuit pentru a face față cererii.
În cele din urmă, Max Verstappen a revenit de la o oprire lentă care amenința să-i strice ziua pentru a obține victoria numărul 13 a sezonului (egalând recordul pentru cele mai multe victorii într-un sezon), a sigilat campionatul constructorilor pentru Red Bull și i-a refuzat lui Lewis Hamilton prima victorie a sezonului. Aceasta a fost o cursă de Formula 1 așa cum trebuia să fie și nu va fi făcut altceva decât să stimuleze interesul într-o țară care continuă să se îndrăgostească de ritmul, puterea și oamenii care fac F1.
Piața americană crește
În sezonul următor vor avea loc trei curse în SUA, Las Vegas alăturându-se orașului Miami și vechiului Circuit of The Americas' (COTA). Acesta din urmă rămâne circuitul de curse mai tradițional, în timp ce cele două circuite mai noi oferă strălucire și farmec.
Construit pe baza rebranding-ului companiei americane de mass-media Liberty Media, acest sport a reușit să se impună rapid și inteligent pe piața americană. Povestea creativă a emisiunii Drive To Survive de pe Netflix a făcut din piloți ființe umane, mai degrabă decât căști în spatele unei aureole, și a atras atenția unui public tânăr investit într-o generație de tineri piloți care se află pe aceleași platforme de socializare ca și noii lor fani.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citește și: Anunț pentru pensionarele din țară. Cum arată calendarul pensiilor pentru luna decembrie
Este posibil ca numărul de telespectatori ai Formulei 1 în Europa să nu mai fie la fel ca în perioada lui Michael Schumacher, când mai mult sportul era disponibil la televiziunea terestră, dar în SUA cifrele reflectă o piață investită. ESPN difuzează Formula 1 în SUA și la începutul acestui an a raportat o medie de peste 300.000 de telespectatori pe cursă în grupa de vârstă 12-34 de ani în primele șase curse, o creștere de 84% față de aceeași perioadă a anului trecut. Iar la finalul sezonului trecut, F1 a dezvăluit că audiența din SUA a crescut cu 58% față de anul precedent.
Legăturile sunt și mai profunde
Echipa americană Haas tocmai a semnat un nou contract cu un sponsor american, care îi va plasa și mai mult pe piața lor de origine și, speră ei, îi va face și mai competitivi. Alte echipe au semnat, de asemenea, acorduri cu companii americane, cum ar fi McLaren cu Google Chrome și Red Bull cu Oracle, sporind astfel fluxul de bani în acest sport de la unele dintre cele mai mari mărci din lume. Într-un sport condus în mare parte de piloți europeni, sosirea probabilă în sezonul următor a primului pilot american din ultimii șapte ani este ultima piesă din puzzle pentru o piață dornică de un erou local pe care să îl încurajeze. Logan Sargeant, pilot de Formula 2, este pe cale să fie al doilea pilot al echipei Williams anul viitor, atâta timp cât termină sezonul în primele șase locuri, atunci va fi pe scaunul de anul viitor. Tânărul de 21 de ani se află în prezent pe locul trei în clasament și a petrecut prima sesiune de antrenamente de la Austin la volanul echipei Williams. Există chiar și un film de F1 în pregătire, cu Brad Pitt în rolul principal, după cum se pare.
Cursele contează
Oricât de importante ar fi toate celelalte părți pentru a face din F1 modernă evenimentul care este, cursele trebuie să fie la înălțime. Iar cursa COTA din 2022 a fost exact produsul de care Formula 1 avea nevoie într-un weekend în care rădăcinile sportului s-au adâncit și mai mult pe piața sportivă din SUA. Există un motiv pentru care piloții de F1 iubesc COTA. Spre deosebire de Miami, COTA este o pistă special concepută pentru a evoca o serie de circuite clasice de F1 din întreaga lume, rezultatul fiind o pistă care oferă șanse reale de curse spectaculoase. Și, în mod corespunzător pentru un sport obsedat de sincronizare, Marele Premiu al SUA din 2022 a livrat exact atunci când a fost nevoie.
Citeste si: Verstappen câștigă în Japonia și este din nou campion mondial
Citeste si: Gasly aproape sa moara in ultima cursa F1 din cauza unui tractor!
Citeste si: FIA anunță decizia privind Red Bull! Ce se intampla cu Verstappen?