România a obținut rezultate mai slabe la testele PISA 2018 comparativ cu testările din 2015 și 2012, atât la matematică – 430 puncte, cât și la Științe – 426 puncte și la Citire – 428 puncte, potrivit raportului publicat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), informează gds.ro.
Rezultatele de la testarea din 2018 sunt mai slabe decât la cea din 2015, an în care România a fost în ușor regres față de 2012.
Per ansamblu, datele raportului PISA arată că există diferențe mari între țările participante și în privința performanțelor lor din 2015 și 2018. De exemplu, performanțele la matematică s-au îmbunătățit în 13 țări și economii particante: Albania, Islanda, Iordania, Letonia, Macao (China), Muntenegru, Macedonia de Nord, Peru, Polonia, Qatar, Slovacia, Turcia și Marea Britanie.
Cele mai slabe rezultate la testul PISA
În privința României, raportul arată că elevii au obținut scoruri mai mici decât media OECD la lectură, matematică și științe. Raportul arată că în comparație cu media țărilor OECD, o proporție mai mică a elevilor a obținut cel mai mare nivel de competență (nivelul nivel 5 sau 6) la cel puțin un subiect.
Rezultatele României de la testul PISA:
2006: Matematica 415 Științe 418 Citire 396
2009: Matematica 427 Științe 428 Citire 424
2012: Matematica 445 Științe 439 Citire 438
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
2015: Matematica 444 Științe 435 Citire 434
2018: Matematica 430 Științe 426 Citire 428
Ce spune Ministrul Educației: "Nu verifică ce ştiu elevii, ci cum aplică"
„Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, a reacționat Ministrul Educației, Monica Anisie.
Ea a adăugat că Ministerul Educaţiei trebuie să găsească soluţii astfel încât să nu mai ne aflăm în astfel de situaţii, informează digi24.ro.
„Intervenţia trebuie să fie rapidă prin programele pe care Ministerul Educaţiei ar trebui să le dezvolte în cadrul şcolii, în această perioadă în care atâţia miniştri s-au perindat.
Este problemă de sistem, ar trebui să înţelegem că şi profesorii trebuie să se pregătească în aşa fel elevii încât să existe corelaţia cu piaţa muncii şi cu viaţa de zi cu zi, să fie reală, iar teoria pe care o învaţă să poată fi aplicată”, a explicat Monica Anisie.
Sursa foto: jurnalgiurgiuvean.ro