Vă amintiți că acum 10 sau 20 de ani, când treceați pe lângă stâlpii de telefon din intersecțiile din centrul orașului și îi vedeați acoperiți de pliante, pancarte și anunțuri? Dacă era o intersecție foarte populară, probabil că existau mai multe straturi de hârtie fixate, lipite, lipite cu bandă adezivă și capsate unele peste altele.
Dacă stâlpul de telefonie era din lemn, ai putea vedea generații de capse și pioneze vechi care încă mai mușcă adânc în lemn, la ani de zile după ce pliantele pe care le țineau inițial au fost smulse, spulberate de vânt sau acoperite.
În zilele noastre se întâmplă mult mai puțin. Oamenii nu mai privesc intersecțiile aglomerate ca parte a strategiilor lor de marketing, iar agenții de publicitate de toate felurile au găsit în internet și în social media un teren mult mai fertil pentru energia lor de marketing.
Pe ce vă puneți astăzi speranțele de marketing?
Intersecțiile aglomerate au o istorie îndelungată ca locații excelente de marketing.
În cele din urmă, această nevoie de a construi relații de încredere între vânzători și clienți este cheia succesului în marketing, chiar și astăzi. În această eră digitală, rareori ne cunoaștem clienții personal sau locuim în aceeași zonă. Cu toate acestea, nevoia de a stabili o relație- de obicei cu o marcă, mai degrabă decât cu o persoană- rămâne o componentă cheie a unei tranzacții comerciale de succes.
Explorarea virtuala in locul celei la pas
În era marketingului digital, degetele sunt încă cele care se ocupă de mersul pe jos, căutând ace în carul cu fân electronic, care acum se întinde pe tot globul.
Vestea bună este că degetele clienților dvs. pot fi mult mai productive acum, răsfoind și atingând ecrane electronice și tastaturi, decât ar putea fi vreodată răsfoind pagini galbene.Algoritmii complecși au înlocuit simpla căutare încrucișată, iar căutarea în sine a fost de fapt mult simplificată. Să spunem că clientul dumneavoastră dorește să cumpere un pulover ușor din cașmir. O incursiune în acele pagini galbene presupunea înțelegerea faptului că puloverele pot fi cumpărate de la magazinele mari- dar cu ajutorul internetului, clienții pot căuta direct puloverul în sine.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Cărți de vizită și apeluri de vânzări
Cărțile de vizită, rolodexurile și milele de zbor frecvente au fost alte încercări analogice de a dezvolta aceste relații, care se află în centrul oricărei campanii de marketing de succes. Vânzătorii (și uneori femeile) care călătoresc au o istorie lungă și istorică în cultura noastră, iar telefonul analogic a fost adesea esențial pentru atingerea cu succes a cotei lunare de vânzări.
Astăzi, încă mai avem cărți de vizită, dar acestea sunt din ce în ce mai mult de natură electronică și conțin mult mai multe informații decât cele pe care acele dreptunghiuri de carton le puteau gestiona vreodată. Codurile QR au multiplicat volumul de informații ușor de transmis către potențialii clienți, în timp ce bazele de date electronice complexe cu istoricul și preferințele de cumpărare ale clienților au dus la crearea unor campanii de marketing din ce în ce mai individualizate și mai bine direcționate. Astfel de promoții personalizate reinventează discursul de vânzare, încorporând în același timp necesitatea de a dezvolta relații cu clienții pentru a le satisface nevoile și dorințele specifice.
"Relația" este noua "locație"
În vremurile în care marketingul însemna "a merge la piață", succesul în vânzări era, de asemenea, legat de locație: cel mai bun colț de stradă pentru taraba dvs. de piață sau cea mai bună intersecție din oraș pentru a vă amplasa marfa. Când marketingul a trecut la stâlpii de telefon, era vorba de a afla care stâlpi se aflau în cele mai bune locații din oraș.
Acum, cu multe produse și servicii, întreaga lume este locația dumneavoastră. A te face remarcat nu ține de locul în care compania ta își are sediul, ci de modul în care este găsită în căutările pe internet.
Acest lucru înseamnă să ai o relație bună, nu cu proprietarul locului în care dorești să-ți amplasezi taraba sau fluturașul de firmă, ci cu giganții motoarelor de căutare care controlează ceea ce găsesc degetele clienților tăi atunci când se plimbă. Algoritmii motoarelor de căutare preferă conținutul proaspăt și original, iar menținerea relevanței site-ului dvs. de afaceri prin actualizări regulate ale blogului este o modalitate excelentă de a cultiva relațiile cu clienții existenți, cu navigatorii ocazionali și cu motoarele de căutare deopotrivă.
Fundamentele dezvoltării relațiilor, care au condus marketingul analogic al generațiilor anterioare, sunt aceleași cu cele care conduc revoluțiile digitale de astăzi. Sfârșitul este același; doar stâlpii de telefon s-au schimbat.
Citește și: Cum rămâne Oracle cu un pas înaintea investitorilor activiști?
Citește și: 3 tendințe de personalizare ce vor schimba comerțul electronic în 2023
Citește și: Previziuni cibernetice pentru 2023+- Nu va fi usor!