Datele de intenție devin un instrument din ce în ce mai important în rândul organizațiilor B2B și al comercianților cu amănuntul. De fapt, 62% dintre companii utilizează în prezent una sau mai multe soluții de date de intenție. Cu toate acestea, fiind o nouă categorie de produse, datele de intenție pot fi complexe.
Gartner descrie datele de intenție ca fiind informații care arată nivelul de interes online al unui prospect pentru un anumit produs sau serviciu.
Cei care culeg date găsesc aceste informații brute dintr-o varietate de surse online. Cu toate acestea, detaliile dobândite nu urmează o aplicație unică. Unele surse comune sunt platformele publicitare, motoarele de căutare, conținutul de marketing, răzuirea internetului prin intermediul roboților, analiza traficului web și surse terțe.
Evoluția datelor de intenție
Un sondaj realizat anul trecut în rândul comercianților din SUA a arătat că 52% dintre respondenți au utilizat date de intenție pentru a furniza conținut publicitar direcționat. De asemenea, s-a constatat că 47% au declarat că le folosesc pentru marketingul prin e-mail. Din ambele cazuri de utilizare, utilizarea datelor de intenție permite echipelor de vânzări să ajungă mai devreme în fața potențialilor clienți în parcursul lor de cumpărare.
De asemenea, îi ajută pe specialiștii în marketing să găsească potențiali cumpărători care nu cunosc compania lor.O strategie de conținut bine pusă la punct produce lead-uri mai fiabile care cresc vânzările și ratele de conversie. Strategia de marketing prin intenție oferă cercetătorilor un avantaj competitiv. Scopul său este de a viza cumpărătorii cu conținutul de care au nevoie pentru a-i determina să se concentreze asupra propunerii dumneavoastră de vânzare.
Ideea inițială din spatele acestei strategii de marketing a fost aceea de a utiliza date comportamentale care să ofere o indicație puternică a unei achiziții pe baza comportamentului uman, potrivit lui Charlie Allieri, COO la Intentsify, o companie de software de marketing bazat pe intenție.
"Inițial s-a numit date privind intenția de cumpărare", a povestit Allieri. "Cu toate acestea, a evoluat de-a lungul anilor către semnale online care marchează nivelul de interes al unui prospect pentru un anumit serviciu sau produs și probabilitatea ca acesta să se transforme într-o achiziție."
Principalele avantaje ale utilizării datelor de intenție pentru vânzări și marketing
Personalizarea implicării cliențilo r: Datele de intenție ajută companiile să înțeleagă mai bine interesele și comportamentul clienților lor, permițându-le să personalizeze angajamentul lor față de clienți. Prin urmărirea comportamentelor online, cum ar fi vizitele pe site, descărcările de conținut și interacțiunile din social media, datele de intenție oferă informații despre ceea ce îi interesează pe clienți și ceea ce caută.
Aceste informații pot fi utilizate pentru a adapta campaniile de marketing și ofertele de vânzări și pentru a le oferi clienților recomandări și oferte personalizate.Scoring și segmentare a lead-urilor: Datele de intenție pot fi utilizate pentru a identifica potențialii clienți care caută în mod activ produsele sau serviciile pe care le oferă o companie. Analizând datele privind activitatea online a unui prospect și implicarea acestuia în conținutul unei companii, datele de intenție pot ajuta la prioritizarea clienților potențiali și la segmentarea acestora în funcție de nivelul de interes și de probabilitatea de a cumpăra. Această abordare poate îmbunătăți eficiența echipelor de vânzări și de marketing, permițându-le să își concentreze eforturile asupra celor mai promițătoare perspective.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Îmbunătățirea marketingului bazat pe conturi (ABM): Marketingul bazat pe conturi este o strategie de marketing orientată care se concentrează pe conturi specifice, mai degrabă decât pe lead-uri individuale. Datele de intenție sunt esențiale în ABM, deoarece ajută la identificarea conturilor care prezintă un nivel ridicat de interes pentru produsele sau serviciile unei companii. Prin urmărirea comportamentelor online ale conturilor țintă, companiile își pot personaliza eforturile de informare și își pot adapta mesajele la nevoile și interesele specifice ale contului. Acest lucru poate îmbunătăți eficiența ABM și crește probabilitatea de a încheia afaceri.
Cum să începeți cu Buyer Intelligence
Agenții de marketing pot aplica o varietate de modalități pentru a începe să încorporeze datele de intenție în strategiile lor. În primul rând, a avertizat Allieri, marketerii pot prioritiza care conturi sunt pe piață pentru o anumită soluție.
Apoi, ei pot valorifica datele despre subiecte și cuvinte cheie pentru a crea mesaje excelente care să se adreseze nevoilor unui client potențial. Acest conținut poate fi apoi utilizat în publicitatea digitală, în e-mailuri și multe altele.
"Inteligența cumpărătorului de nivel următor informează specialiștii în marketing ce strategii și tactici trebuie să prioritizeze, permițând echipelor GTM să ofere în mod eficient experiențe de cumpărare excepționale, eficiente și eficiente pe tot parcursul fluxului de cumpărare, care generează venituri", a adăugat el.
Echipate cu aceste informații, echipele de marketing pot identifica mai bine conturile de pe piață, pot implementa publicitatea direcționată, pot genera lead-uri și pot dezvolta conținut și mesaje foarte personalizate. Acestea sunt strategii complementare care îmbunătățesc tacticile tradiționale de marketing.
Citește și: Inteligența artificială generativă: Sfaturi despre următorii pași?
Citește și: Revoluția inteligenței artificiale se află într-un punct critic!
Citește și: Parlamentul UE aproba Legea privind urmarirea pietelor active Cryoto!