SUA a acționat rapid pentru a lua măsuri împotriva TikTok, dar a făcut puține progrese cu Big Tech

Autor: Bogdan Frațilă

În câteva zile, se așteaptă ca Statele Unite să interzică angajaților federali să descarce sau să utilizeze TikTok pe telefoanele sau tabletele emise de guvern!

Sursa: PixaBay

În câteva zile, se așteaptă ca Statele Unite să interzică angajaților federali să descarce sau să utilizeze TikTok pe telefoanele sau tabletele emise de guvern!

În câteva zile, se așteaptă ca Statele Unite să interzică angajaților federali să descarce sau să utilizeze TikTok pe telefoanele sau tabletele emise de guvern, marcând cea mai amplă măsură de reprimare a aplicației video de scurtă durată de până acum.
Interdicția iminentă este rezultatul unui proiect de lege care a trecut prin Congres în ultimele zile ale anului cu o viteză fulminantă și cu sprijin bipartizan. A trecut de la a fi doar o altă propunere a unui deputat republican la a fi adoptată în unanimitate în Senat, susținută de președintele Camerei Reprezentanților, Nancy Pelosi, și adăugată la un

pachet masiv de cheltuieli de sfârșit de an al Congresului. Propunerea de interzicere are sprijinul Casei Albe, care deja blochează TikTok pe dispozitivele sale.
Măsura TikTok, deși are un impact limitat asupra bazei mai largi de utilizatori ai aplicației din SUA, evidențiază cât de repede pot acționa legislatorii atunci când o combinație de temeri legate de securitatea națională, suspiciuni bipartizane împotriva Chinei și propuneri mai bine țintite determină alinierea astrelor legislative.

Însă, prin accelerarea proiectului de lege, Congresul nu poate să nu atragă atenția asupra lipsei sale notabile de progres în ceea ce privește reglementarea giganților americani din domeniul tehnologiei la scară mai largă- în ciuda anilor de rapoarte, audieri și propuneri legislative. Diferența flagrantă dintre cele două ilustrează modul în care narațiunile simple, lobby-ul bine finanțat și întrebările politice cu adevărat spinoase pot face sau nu un proiect de lege.
De asemenea, aceasta sugerează modul în care câteva companii Big Tech selecte continuă să își mențină dominația pe piață și poziția lor centrală în viața a nenumărate gospodării din SUA.

Washingtonul găsește un alt vinovat al tehnologiei

Cei mai mari jucători din industria tehnologică s-au confruntat cu o mulțime de acuzații în ultimii ani. De la îngenuncherea rivalilor în devenire, la afectarea copiilor și a sănătății mintale, la subminarea democrației, la răspândirea discursului de ură și hărțuire, la cenzurarea punctelor de vedere conservatoare și la falimentarea agențiilor de știri locale, Big

Tech a fost prezentată ca fiind unul dintre cei mai mari răufăcători ai Washingtonului. Dar, în cursul acestui an, TikTok a apărut din nou ca o țintă și mai mare, la doi ani după ce administrația Trump a amenințat că va interzice aplicația în Statele Unite, pe fondul creșterii tensiunilor cu China. Iar unul dintre motive este cazul relativ simplu pe care factorii de decizie politică din SUA l-au prezentat pentru interzicerea aplicației.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Giganții americani din domeniul tehnologiei se pricep mai bine să joace în apărare

TikTok și-a extins semnificativ prezența la Washington în ultimii ani. În 2019, ByteDance a avut 17 lobbyiști și a cheltuit 270.000 de dolari pentru lobby, potrivit înregistrărilor publice colectate de grupul de transparență OpenSecrets. Până la sfârșitul anului trecut, numărul lobbyiștilor săi era mai mult decât dublu, iar compania a cheltuit aproape 5,2 milioane de dolari pentru lobby.
Totuși, acest lucru pălește în comparație cu întreaga forță a mașinăriei de lobby a Big Tech, care a devenit una dintre cele mai mari din Washington.
Meta a fost anul trecut cel mai mare gigant al lobby-ului din industria internetului, cheltuind peste 20 de milioane de dolari. A urmat Amazon, cu 19 milioane de dolari, apoi Google, cu aproape 10 milioane de dolari. Împreună, asta înseamnă aproximativ 49 de milioane de dolari în lobby- de aproape 10 ori mai mult decât a cheltuit compania-mamă a TikTok, care totuși s-a clasat pe locul patru în listă.
Giganții din domeniul tehnologiei și-au detașat în mod repetat directorii executivi la Capitoliu, care, în unele cazuri, au adus argumente invocând amenințarea concurenței chineze. De asemenea, aceștia s-au sprijinit pe ajutorul asociațiilor comerciale din care fac parte și s-au bazat pe campanii publicitare pentru a susține argumentele împotriva unora dintre cele mai mari amenințări legislative la adresa afacerilor lor.
Unul dintre aceste proiecte de lege, American Innovation and Choice Online Act (AICOA), ar ridica noi bariere între diferitele linii de activitate ale platformelor tehnologice, împiedicând Amazon, de exemplu, să poată concura cu vânzătorii terți pe propria piață. Această legislație a fost produsul unei investigații antitrust de 16 luni a Camerei Reprezentanților privind industria tehnologică, care a concluzionat, în 2020, că multe dintre cele mai mari companii de tehnologie erau de fapt monopoluri.

Citește și: TikTok ar putea fi prea mare pentru a fi oprit?

Citește și: Twitter, lovit de plângeri legale din partea a 100 de foști angajați!

Citește și: Elon Musk renunta sa fie CEO la Twitter dupa ce are inlocuitor!