Sporurile bugetarilor vor fi plafonate la 20%, iar salariile pe care aceștia le vor primi vor avea o bază fixă, dar și una variabilă, în funcție de performanța pe care aceștia o au.
Citește și: Când se va majora indemnizația de creștere a copilului? Ce anunță Ministerul Muncii
Sute de mii de angajați vor primi mai puțini bani din luna septembrie
După discuția pe care ministrul Muncii a avut-o cu reprezentanții Băncii Mondiale, s-a decis plafonarea sporurilor pe care bugetarii le primesc, dar și schimbarea salariilor, după performanța de care aceștia dau dovadă.
Legea salarizării își dorește să schimbe diferențele mari de venit dintre persoanele angajate pe aceeași funcție, dar și să construiască o grilă comună pentru angajații din primării și consilii județene. În prezent, diferențele salariale sunt foarte mult, iar unii primari pot ajung să câștige într-o lună mai mult decât Klaus Iohannis, dacă lucrează cu fonduri europene.
„Pentru administrația publică locală, propunerea este de a avea o grilă unică. Întâlnirea cu administrarea publică locală va fi luni și principiul care este cerut este acela de a avea inclusiv pentru administrația publică locală o ierarhie data de noua lege a salarizării”, a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Citește și: Ministrul Muncii a făcut un anunț important despre pachetul de pensii. „Va fi gata în timp util”
Alte modificări salariale pe care le are în plan ministrul Muncii
Sporurile vor fi și acestea modificate, astfel acestea vor fi plafonate la 20% pentru fiecare angajat. „Sporurile vor fi mai puține, mai clare, justificate și sporurile vor fi pentru activitate pentru o face și nu pentru angajat. Dacă este medic specialist de urgentă, daca nu lucrezi în unitatea de primiri urgențe sau în alte condiții care țin de partea de medicină de urgență nu vei primi spor”, a anunțat Simona Bucura Oprescu, relatează romaniatv.net .
Autoritățile au decis să desființeze aproximativ 200 de mii de posturi vacante, astfel este în plan să dispară funcții precum de șef de birou, șef de serviciu sau director. Acestea sunt plătite, în momentul de față, în funcție de numărul de posturi, nu de numărul efectiv de angajați.
Citește și: Bugetarii ar putea rămâne fără vouchere de vacanță! Ce schimbări ar putea fi introduse