Se pare că noua sa fabrică din Berlin se află într-un "haos total".
Operațiunile la noua fabrică masivă a Tesla din Berlin se pare că se află într-un "haos total" compania condusă de Elon Musk fiind departe de a-și atinge obiectivele de angajare. La nivel mondial, numărul posturilor vacante în cadrul companiei s-a dublat din vară, ceea ce sugerează că aceasta se confruntă cu un serios vânt potrivnic nu doar în ceea ce privește atragerea de noi lucrători, ci și în ceea ce privește menținerea lor suficient de motivați pentru a rămâne în companie.
Haotic in Germania
În Germania, Musk a promis în martie că uzina din Berlin va produce o jumătate de milion de Teslas în acest an. Dar se pare că problemele de personal ale instalației riscă serios să deraieze acest obiectiv.
"Unii oameni sunt în concediu medical mai mult decât au lucrat de fapt", a declarat un angajat actual pentru Wired.
La fabrică încă nu au fost ocupate decât 7.000 de roluri din cele 12.000 planificate, iar noi nu putem decât să ne hazardăm să presupunem de ce stau departe muncitorii germani din industria auto. În primul rând, sectorul auto substanțial din Germania este puternic sindicalizat.
Potrivit Wired, Tesla își plătește, de asemenea, muncitorii metalurgiști cu 20% mai puțin decât companiile concurente.Iar acest lucru va cauza cu siguranță fricțiuni. Tesla are un lung istoric de distrugere a sindicatelor. Musk însuși ar fi amenințat în mai multe rânduri organizatorii sindicali. De asemenea, este de conceput că statura prăbușită a lui Musk pe fondul achiziției sale eșuate a Twitter- ca să nu mai vorbim de propriile sale probleme de muncă foarte mediatizate- diminuează perspectivele Tesla de a atrage talente.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Obiectivele agresive de recrutare nu prea reușesc să atragă muncitori la uzină.
"Oamenii de la Resurse Umane vor să își atingă țintele de recrutare, așa că vor spune orice pentru a aduce oameni", a declarat angajatul anonim pentru Wired, "dar nu acordă atenție păstrării acestor lucrători".
Alți muncitori ar fi avut contracte de muncă schimbate pe neașteptate, fiind obligați să lucreze în ture de noapte și în weekend.
Aceste probleme legate de personal nu sunt de bun augur, mai ales dacă ținem cont de faptul că construcția fabricii Tesla din Berlin a fost încă de la început înconjurată de controverse, grupurile de protecție a mediului avertizând
cu privire la creșterea defrișărilor și la contaminarea apei.De la deschiderea oficială din martie, condițiile de lucru se pare că nu s-au îmbunătățit prea mult. Potrivit unui raport publicat în septembrie de ziarul german Stern, fabrica funcționa chiar și fără alarme de incendiu funcționale, ceea ce sugerează că protocoalele de siguranță sunt departe de a fi acolo unde ar trebui să fie.
Prin urmare, nu este de mirare că fabrica se luptă să îndeplinească obiectivele de producție de la sfârșitul anului, de 5.000 de vehicule pe săptămână. Uzina a atins doar un obiectiv de referință de 2.000 de automobile Model Y până la sfârșitul lunii octombrie, o producție dublă față de iunie, potrivit Wired, dar o fracțiune din ceea ce pot produce celelalte uzine ale companiei din Texas și Shanghai.
Pe scurt, muncitorii au o mulțime de alte opțiuni mai bune în ceea ce privește sectorul auto. Volkswagen, de exemplu, operează deja o uzină masivă în regiune.
Deocamdată, Tesla se străduiește să ofere salarii competitive și condiții de muncă stabile. Într-o țară cu un sector auto bine stabilit și sindicalizat, nu ar trebui să fie o surpriză faptul că abordarea haotică a Tesla nu se dovedește a fi de succes.