Tesla recheamă în service 3.470 de automobile Model Y 2022-2023 din cauza unor șuruburi din cadrele spătarelor scaunelor de pe al doilea rând care nu sunt fixate corespunzător. Se estimează că sunt afectate aproximativ 4% din mașini, se arată într-un raport de rechemare în service prezentat la sfârșitul lunii februarie. Bolțurile slăbite ar putea face ca centurile de siguranță să nu funcționeze corect în caz de accident, "ceea ce poate crește riscul de rănire pentru ocupanții așezați în locurile de pe al doilea rând de scaune afectate", a declarat Administrația Națională pentru Trafic pe Autostrăzi.
Surubul slabit afecteaza centura de siguranta!
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a declarat că un șurub slăbit al cadrului scaunului poate reduce performanța sistemului de centuri de siguranță, crescând riscurile de rănire în timpul unui accident. Tesla a declarat pentru NHTSA că a identificat cinci reclamații de garanție din decembrie care pot fi legate de aceste condiții. Tesla a declarat că nu are cunoștință de niciun rănit sau deces care ar putea fi legat de problema rechemării în service.
Tesla va inspecta șuruburile care fixează cadrele spătarelor scaunelor de pe partea șoferului și a pasagerului din al doilea rând la cadrele inferioare ale scaunelor și, dacă este necesar, le va strânge conform specificațiilor. În decembrie, un furnizor Tesla a implementat controale îmbunătățite ale procesului, împreună cu o formare și o supraveghere îmbunătățite pentru a se asigura că șuruburile sunt strânse conform specificațiilor, a declarat producătorul auto.Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Cum stii daca e afectata masina?
Proprietarii își pot da seama dacă mașina lor este afectată văzând dacă rama spătarului celui de-al doilea rând de scaune se îndoaie necorespunzător sau dacă este slăbită și zdrăngănește în timpul condusului. Tesla a găsit cinci reclamații de garanție referitoare la șuruburi începând cu luna decembrie a anului trecut, dar nu are cunoștință de nicio rănire sau deces din această cauză.
Un șofer din Fremont, California, a găsit un bolț defect pentru spătarul scaunului în decembrie anul trecut, declanșând o investigație Tesla și o evaluare a riscurilor care s-a încheiat la 17 februarie. În aceeași zi a fost luată o decizie de rechemare în service.
Tesla va inspecta șuruburile și le va strânge, dacă este necesar, în mod gratuit, iar proprietarilor le vor fi trimise scrisori de notificare.
Rechemarea a fost depusă în aceeași lună în care Tesla a rechemat în service toate cele 363.000 de vehicule americane cu software-ul de asistență pentru șofer "Full Self Driving" din cauza riscurilor de siguranță, o rechemare semnificativ mai mare, care a reprezentat o lovitură pentru modelul de afaceri al producătorului auto.
NHTSA a declarat, pe baza analizei sale, că funcția "Full Self Driving" a Tesla "a condus la un risc nerezonabil pentru siguranța autovehiculelor, bazat pe respectarea insuficientă a legilor privind siguranța rutieră". Și a avertizat că funcția ar putea încălca legile de circulație în unele intersecții "înainte ca unii șoferi să intervină".
"Sistemul FSD Beta poate permite vehiculului să acționeze nesigur în jurul intersecțiilor, cum ar fi deplasarea în linie dreaptă printr-o intersecție în timp ce se află pe o bandă de viraj, intrarea într-o intersecție controlată de un semn de oprire fără a opri complet sau intrarea într-o intersecție în timpul unui semafor galben continuu fără a fi suficient de prudent", se arată în anunțul de rechemare în service, postat pe site-ul NHTSA. Tesla va încerca să remedieze această funcție, care costă 15.000 de dolari, printr-o actualizare de software over-the-air, a adăugat anunțul.
Citește și: China va crește cheltuielile pentru apărare cu 7,2% pentru 2023!
Citește și: Warren Buffett vinde o portie mare din gigantul de cipuri TSMC!
Citește și: Peste 160 000 protestează împotriva reformei judiciare in Israel!