Insa nu toti cei care si-au achizitionat un autoturism second-hand au avut noroc sa cumpere o masina care fusese folosita inainte de „o batrana din Frankfurt care mergea cu ea doar la cumparaturi”, replica folosita foarte des de vanzatorii de chilipiruri auto. Astfel, soferii care sperau ca au incheiat afacerea vietii lor, cumparand o masina la mana a doua la un pret foarte bun, ajung sa petreaca mai mult timp in service-urile auto, decat pe sosele, schimband pana la urma toate piesele auto, chiar si pe unele despre a caror existenta nici macar nu stiau.
Ne-am gandit ca ti-ar prinde bine niste sfaturi care iti vor spune ce sa verifici cu atentie atunci cand esti pe cale sa cumperi o masina la mana a doua, ca sa nu ajungi sa platesti mai mult pe reparatii decat pe autoturismul in sine. Iata care sunt acestea!
Peste ce detalii nu ar trebui sa sari niciodata cand iti iei masina la mana a doua
Daca autoturismul scos pe piata are prea multi kilometri parcursi, unii vanzatori apeleaza la o metoda arhicunoscuta, pentru care ar putea fi pedepsiti chiar cu privarea de libertate. Practica de a da kilometrajul inapoi este insa un subiect de actualitate, din pacate, dar avem si o veste buna! Exista o verificare pe care o poti face masinii pe care te pregatesti sa o cumperi care este, fara niciun dubiu, si cea mai sigura. Computerul de airbag, ESP sau ABS nu poate fi in niciun fel trisat, iar cu ajutorul acestei verificari vei sti exact cati kilometri au fost parcursi cu masina pe care ai pus ochii. Acest test poate fi facut in aproape orice service auto.
Ce componente ar trebui verificate de specialisti
In primul rand, vanzatorul masinii ar trebui sa fie de acord ca orice verificare pe care i-o propui sa fie facuta la un service autorizat sau la mecanicul tau auto, care iti poate recomanda cele mai bune piese pentru Audi, Volkswagen, Ford, Fiat sau orice marca de masina te pregatesti sa cumperi, in cazul in care schimbul nu presupune costuri prea mari si te oferi sa il faci personal. Daca ti se pare ca actualul proprietar vrea sa iti induca ideea ca „stie el pe cineva mai bun”, ar trebui sa iti pui intrebari in legatura cu transparenta acestuia si sa fii sigur ca incearca sa iti ascunda ceva. In cazul in care este mai mult decat sigur pe masina pe care incearca sa ti-o vanda, inseamna ca nu va avea nimic impotriva ca omul tau de incredere sa verifice bieletele, garniturile pentru motor, suportul de motor, pompa de apa, ambreiajul, filtrele, uleiul, articulatiile, pivotii, amortizoarele, planetarele si franele.
Ai grija la masinile diesel
Desi autoturismele diesel Euro 3 si Euro 4 par sa fie preferatele romanilor, mai ales pentru consumul lor econom, acestea sunt si cele mai problematice. Iar vestea prosta este ca, de cele mai multe ori, aceste probleme apar abia dupa ce ai dat banii, astfel incat ajungi sa platesti mai mult pe reparatii decat ai platit pe intreaga masina. Fii foarte atent la EGR, care poate veni infundat, la turbina, care poate pierde ulei in admisie, la intercooler, pe care il poti gasi fisurat, la martori in bord care stau aprinsi ori la filtrul de particule.
Fii atent la toate detaliile prezentate mai sus ca sa nu ai parte de surprize si incearca sa eviti sa cumperi masini mai vechi de opt ani, care mai mult ca sigur vin cu defectiuni, din cauza varstei lor.