TikTok este deținut de o companie chineză. Dar de ce nu există acolo?

Author: Bogdan Frațilă
Actualizat: 28 dec 2023, 01:20

TikTok se luptă pentru a rămâne în viață în Statele Unite, în timp ce la Washington se fac presiuni pentru interzicerea aplicației!

Sursa: PixaBay

TikTok se luptă pentru a rămâne în viață în Statele Unite, în timp ce la Washington se fac presiuni pentru interzicerea aplicației!

TikTok se luptă pentru a rămâne în viață în Statele Unite, în timp ce la Washington se fac presiuni pentru interzicerea aplicației dacă proprietarii chinezi nu vând compania. Însă platforma extrem de populară, dezvoltată cu tehnologie chineză autohtonă, nu este accesibilă în China. De fapt, nu a existat niciodată acolo. În schimb, există o versiune diferită a TikTok- o aplicație soră numită Douyin.
Ambele sunt deținute de compania mamă ByteDance, cu sediul la Beijing, dar Douyin a fost lansată înaintea TikTok și a devenit o senzație virală în China. Algoritmul său puternic a devenit fundația pentru TikTok și este cheia succesului său global. Însă cele două platforme, similare la suprafață, joacă după reguli extrem de diferite. Iată ce trebuie să știți despre Douyin și ByteDance:

TikTok se luptă pentru a rămâne în viață în Statele Unite, în timp ce la Washington se fac presiuni pentru interzicerea aplicației!
[Sursa: PixaBay]

Este foarte popular

Douyin are un număr impresionant de 600 de milioane de utilizatori pe zi. La fel ca TikTok, este o aplicație video de formă scurtă. Lansată în 2016, Douyin a fost principalul generator de bani pentru ByteDance cu ani înainte de TikTok, adunând venituri prin bacșișuri în aplicație și livestreaming. ByteDance a fost fondată de Zhang Yiming, un fost angajat al Microsoft, și a devenit cunoscută mai întâi pentru aplicația sa de știri Jinri Toutiao sau "Today's Headlines", care a debutat în 2012, la scurt timp după înființarea companiei. Toutiao a creat fluxuri de știri personalizate pentru fiecare utilizator. Oamenii au devenit rapid dependenți, utilizatorii petrecând în medie peste 70 de minute pe zi pe platformă.
ByteDance a aplicat o formulă similară pentru Douyin. Apoi, în 2017, compania privată de tehnologie a cumpărat un startup video cu sediul în SUA și a lansat TikTok ca versiune de peste ocean a Douyin. De asemenea, a cumpărat populara aplicație de sincronizare a buzelor musical.ly

și a mutat acei utilizatori pe TikTok în 2018. De atunci, popularitatea aplicației a devenit globală. În 2021, TikTok a ajuns la peste 1 miliard de utilizatori activi lunar în întreaga lume.
Interfețele TikTok și Douyin arată asemănător, dar atunci când utilizatorii își pornesc camerele, o diferență devine clară: Douyin are un filtru de frumusețe automat, care netezește pielea și adesea schimbă forma feței unei persoane. Femeile din China se confruntă de mult timp cu o presiune uriașă pentru a se conforma standardelor de frumusețe care pun accentul pe o siluetă subțire, ochi mari, piele roasă și pomeți înalți.
Există o cerere crescândă pentru chirurgia plastică. Între 2014 și 2017, numărul persoanelor care au apelat la chirurgia plastică în China a crescut de mai mult de două ori. Între timp, aplicațiile de frumusețe concurează pentru a crea filtre care să le arate utilizatorilor versiuni mai frumoase ale lor. În timp ce TikTok are, de asemenea, filtre de frumusețe, utilizatorii le pot selecta atunci când filmează. Acestea nu se lansează automat.

Este făcută pentru cumpărături

O altă diferență majoră între TikTok și Douyin este piața masivă de cumpărături online din China. Vânzările de produse prin live-streaming reprezintă o industrie de miliarde de dolari în China continentală și a primit un impuls major în timpul pandemiei. În luna iunie a anului trecut, existau peste 460 de milioane de utilizatori de comerț electronic prin livestreaming în China continentală, potrivit Academiei Consiliului Chinei pentru promovarea comerțului internațional, un organism afiliat la Ministerul Comerțului de la Beijing. Douyin este o platformă majoră pentru cei care fac livestreamer, alături de Taobao, piața online de tip eBay a Alibaba (BABA). Cumpărăturile în aplicație sunt simplificate: produsele și reducerile sunt afișate pe ecran în timpul livestreamurilor, iar achizițiile se fac cu o simplă glisare sau cu un clic.

TikTok se luptă pentru a rămâne în viață în Statele Unite, în timp ce la Washington se fac presiuni pentru interzicerea aplicației!
[Sursa: PixaBay]

Cenzura este foarte răspândită

China are unul dintre cele mai stricte regimuri de cenzură din lume, iar Douyin trebuie să respecte regulile. Organismele de supraveghere a internetului iau în mod regulat măsuri împotriva disidenței online și blochează informațiile sensibile din punct de vedere politic. Când am căutat "Tiananmen 1989" în Douyin, nu a apărut nimic. Masacrul de la Tiananmen, în care trupele chineze au reprimat cu brutalitate protestatarii pro-democrație din Beijing, a fost șters din cărțile de istorie ale Chinei. Orice discuție despre acest eveniment este strict cenzurată și controlată. Atunci când am căutat aceeași frază în TikTok, au apărut multe rezultate, inclusiv videoclipuri cu utilizatori care vorbesc despre ceea ce s-a întâmplat și un scurt rezumat al evenimentului pe Wikipedia. "Este atât de interesant să vezi această contradicție în această singură companie [ByteDance] cu aceste două fețe", a declarat Duncan Clark, președinte și fondator al companiei de consultanță în investiții BDA China.

Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii

Citește și: Cum își alege Karmen Minune un partener? Contează sau nu banii, pentru aceasta: "Dacă îți alegi bărbatul în funcție de asta, ai pierdut din start!"

Citește și: SUA împotriva Binance dezvaluie unul dintre cele mai prost păstrate secrete Crypto

Citește și: Cum să începi pe TikTok? Top Sfaturi pentru a avea succes pe platforma

Citește și: Care este cea mai sănătoasă pâine de mâncat?