Top 3 mașini de care nu ai auzit... încă!

Author: Bogdan Frațilă
Actualizat: 12 iul 2023, 03:30

Se înființează din ce în ce mai multe companii auto noi. Pe care dintre ele merită să le urmăriți?

Sursa: PixaBay

Se înființează din ce în ce mai multe companii auto noi. Pe care dintre ele merită să le urmăriți?

În trecut, existau mult mai mulți producători de automobile. Pe vremea când mașina era încă un lucru nou, un adolescent inginer, producătorii de automobile au apărut în număr mare, mulți dintre ei din curți și magazii, deoarece oamenii încercau să exploateze noua tehnologie. Unele- precum Wolseley, Alvis, Spyker, Darracq- au prosperat pentru o vreme înainte de a se prăbuși în necunoscut. Altele- Ford, Cadillac, Opel, Peugeot- sunt încă printre noi și prosperă. Alții încă- Duryea, Cleveland, Richmond, Albion și incredibila Alldays & Onions- abia dacă se înregistrează ca o pată în istorie. Acum, vedem cum apar din nou, peste tot, mărci noi. În primul rând, acestea sunt mărci chinezești, dar nu toate sunt. Cu toate acestea, toate caută să exploateze revoluția electrică, iar pentru cumpărător pare mai important să profite cât timp tehnologia strălucește decât o marcă de încredere, consacrată.

Care dintre acestea va reuși? Care vor fi trecute în istorie? Și care dintre ele vor ajunge cu adevărat pe coastele irlandeze? Am văzut deja produse derivate de succes de la producătorii auto existenți, cum ar fi Polestar și Cupra, dar care dintre următoarele vor fi reținute?

Se înființează din ce în ce mai multe companii auto noi. Pe care dintre ele merită să le urmăriți?
[Sursa: Facebook]

Bollinger Motors

Bollinger produce camionete și 4x4 mari și pătrate cu propulsie electrică, cu un stil atât de rectiliniu, încât fac ca un Land Rover Defender să arate ca un Mini Moke. Vorbind pentru The Irish Times, directorul executiv al Bollinger, Robert Bollinger, a declarat: "În comparație cu arderea combustibililor fosili în vehicule, totul în ceea ce privește trecerea la electricitate este de un milion de ori mai bine.

Iar dacă sursa electrică inițială este generată prin intermediul surselor regenerabile, nu există nicio comparație cu cât de ecologic este orice EV față de orice vehicul pe benzină sau diesel. Iar majoritatea statelor din SUA se apropie sau depășesc pragul de 50% din producția de energie verde. În ceea ce privește trecerea vehiculului de pe planșa de desen la producție, până când nu vom avea camioane pe șosea va fi nesfârșit de dificil. Trebuie doar să continuăm să muncim și să ne propunem obiectivul nostru." Bollinger a confirmat, de asemenea, că firma analizează posibilitatea de a produce modele cu volan pe dreapta ale vehiculelor sale pentru piața britanică și irlandeză, deoarece "designul permite ca acest lucru să fie realizat cu ușurință".

Se înființează din ce în ce mai multe companii auto noi. Pe care dintre ele merită să le urmăriți?
[Sursa: Facebook]

Lucid

Lucid, la fel ca o mulțime de start-up-uri, pare să penduleze între sărbătoare și foamete în paginile financiare. Într-un minut este un colos în devenire, gata să strivească Tesla ca pe un gândac. În următoarea, cum este cazul acestei săptămâni, se luptă pentru bani și își reduce previziunile de producție pentru 2022 de la zeci de mii de mașini la poate 6.000 de mașini. Lucid reușește totuși să se simtă ușor diferit de alți producători de mașini pop-up din ultimii ani- în special de focul de pubelă care este Faraday Future- deoarece directorul său executiv, Peter Rawlinson (fost Jaguar, fost Lotus) a rămas alături de marcă la bine și la rău. În egală măsură, a realizat un produs deja genial- Lucid Air, un model frumos, rapid (până la 950 CP) și cu o autonomie mare (830 km). Complet electric, Air s-a dovedit deja a fi un succes de critică. Dacă Lucid ar putea să construiască acum câteva exemplare, atunci poate că afirmațiile lui Rawlinson privind cererea puternică și continuă pentru această mașină s-ar putea dovedi corecte.

Se înființează din ce în ce mai multe companii auto noi. Pe care dintre ele merită să le urmăriți?
[Sursa: Facebook]

BYD

Da, înseamnă "Build Your Dreams" (Construiește-ți visele), dar nu vă lăsați descurajați de acest lucru. Din punct de vedere tehnic, BYD este în prezent cel mai mare producător de mașini electrice din lume, vânzând în prezent peste un milion de vehicule electrice pe an, toate pe piața chineză. Unele dintre acestea, cum ar fi BYD E3, arată ca un Suzuki mutant. Altele, cum ar fi BYD Han, arată suficient de sexy pentru a fi pe un poster în dormitorul tău. Altele încă- cum ar fi noul BYD Seal- ar putea foarte probabil să înceapă să apară pe drumurile irlandeze pe termen scurt. Noul Seal (BYD adoră numele de animale acvatice; produce, de asemenea, modele numite Delfinul și Pescărușul, precum și Distrugătorul, Fregata și Nava de debarcare, care sună puțin mai puțin drăguț în climatul politic actual...) este un rival direct al Tesla Model 3 și arată ca o încrucișare între această mașină și noul Hyundai Ioniq 6. BYD își produce propriile baterii, iar Seal vine fie cu un pachet de 61 kWh, fie cu unul de 82 kWh, ceea ce îi conferă o autonomie maximă posibilă de 700 km. BYD nu a anunțat încă planurile irlandeze, dar este deja în vânzare în Germania și Suedia, așa că șansele se reduc pe zi ce trece.

Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii

Citește și: Cum i-a urat Ileana Sterp "La mulți ani!" cumnatei sale pe Instagram. Logodnica lui Culiță Sterp a blocat-o în mediul online: "Ne-am greșit și ne-am zis vorbe la nervi!"

Citeste si: Top 3 Masini Sigure la Mana a Doua sub 10 000 Euro

Citeste si: Top 5 Masini Spatioase Europene 2022

Citeste si: Top masini fiabile si economice in 2022