Pentru cei sau cele care vor sa-si imbunatateasca abilitatile de comunicare, raspunsul este chiar mai simplu decat te-ai astepta. Fie ca esti deja destul de priceput la a comunica cu alti oameni, sau iti doresti sa lucrezi la acest aspect in vederea obtinerii unei pozitii mai bune in acest domeniu, iti punem la dispozitie topul celor mai bune trei meserii care-ti imbunatatesc abilitatile de comunicare.
1. Model de videochat
Da, poate că aceasta mentiune te-a luat prin surprindere, dar industria de videochat se bazeaza cu precadere pe abilitatile de comunicare ale persoanelor care decid sa devina modele. Deoarece acestea sau acestia sunt observati si discuta cu alte persoane timp de opt ore pe zi sau chiar mai mult, trebuie să devina experti în arta conversatiei, in a deslusi mesajele transmise de interlocutor sau a folosi limbajul corporal pentru a comunica exact ceea ce simt.
Fara sa-si dezvolte abilitatile de comunicare va fi foarte greu sau chiar imposibil pentru un model sa aiba succes. Contrar opiniei populare, oamenii care se uita la videochat nu vor sa vada exclusiv nuditate, acest lucru gasindu-se oricum din abundenta pe internet. Acesti oameni au nevoie de o conexiune si de o conversatie reala. Nu poti asigura asa ceva daca nu ai abilitati excelente de comunicare. Pentru un training de calitate, poti conta oricand pe studioul Models4Models.
2. Agent de call center
Numai cine nu a lucrat vreodata intr-un call center nu stie cat de solicitanta este aceasta activitate! Daca mai punem la socoteala si faptul ca trebuie sa cunosti o limba straina sau mai multe, nici nu intelegem de ce aceasta meserie este atat de prost platita. In calitate de agent de call center trebuie sa fii capabil sa oferi informatii pertinente si asistenta sau sa convingi oamenii de la celalalt capat al firului de corectitudinea anumitor informatii sau necesitatea anumitor actiuni, totul in timp ce ramai perfect calm, indiferent de cum te trateaza cealalta persoana. Uneori trebuie sa faci toate acestea intr-o limba straina pe care persoana de la celalat capat nu o stapaneste.
Daca la tot ce am evidentiat mai sus adaugi si abilitati slabe de comunicare, acest amestec este o reteta sigura pentru dezastru. Majoritatea persoanelor care lucreaza in call center sunt tineri, cel mai probabil aflati la primul job, fara prea multa experienta de viata. Cei care se adapteaza rapid si beneficiaza de usurinta in comunicare pot rezista si creste destul de repede in ierarhia companiei, dar ceilalti vor observa cu stupoare ca incep sa fie antisociali. Clar nu este un job pentru oricine.
3. Specialist in training si dezvoltare profesionala
Cand am specificat faptul ca aceste meserii iti pot imbunanati abilitatile de comunicare, am prespus din start ca acestea exista. Pentru a deveni trainer este nevoie de o calificare si de ceva experienta, dar si cele mai tinere si ambitioase persoane pot ajunge sa aiba acest job. Acest lucru inseamna ca mereu este loc de mai bine in ce priveste comunicarea si acesta este tipul de job in cadrul caruia inveti din plin. Ca specialist in training si dezvoltare profesionala vei interactiona cu o multime de oameni, fiecare cu propriile credinte si atitudini legate de viata. Treaba ta va fi sa te adaptezi la nevoile fiecaruia si sa inveti cum sa vorbesti pe limba lor.
Va fi foarte greu sa inveti pe cineva sa intreprinda anumite actiuni sau sa se comporte intr-un anume fel daca nu vei avea o comunicare cel putin decenta cu acea persoana. Din fericire, expunerea aferenta acestui job te va determina sa inveti foarte repede cum functioneaza mintile oamenilor si cum sa gestionezi aproape orice fel de interactiuni.
Tie care dintre cele trei meserii ti se potriveste mai bine?