Top 5 SUV - Crossover 2022

Autor: Bogdan Frațilă
Actualizat: 09 iul 2023, 03:35

Segmentul SUV la modă, de la mic la XL, strălucește cu versiuni sportive pline de viață

Sursa: PixaBay

Segmentul SUV la modă, de la mic la XL, strălucește cu versiuni sportive pline de viață

Tracțiunea integrală, ca favorită a oamenilor moderni, nu este nicidecum totul: segmentul SUV la modă, de la mic la XL, strălucește cu versiuni sportive pline de viață, precum și cu sisteme de propulsie eficiente și electrificate.

Audi Q4 e-tron

După purtătorii de imagine Audi E-Tron și E-Tron GT, nobila filială Volkswagen lansează acum un vehicul electric pentru toată lumea. Q4 E-Tron este disponibil sub forma unui SUV clasic sau a unui coupé plat numit Sportback.

Și se bazează pe kitul de tehnologie electrică al Grupului VW. Acest lucru înseamnă că, pe lângă versiunile cu tracțiune spate de 170 sau 204 CP și două baterii pentru 340 sau 520 de kilometri, există și o versiune de top cu tracțiune integrală. Acesta are 290 CP și o autonomie de până la 488 de kilometri. Anxietate de autonomie? Trecută, pentru că se poate încărca rapid cu o putere de până la 125 de kilowați.
Interiorul este de o clasă înaltă și rafinat, tipic Audi. Iar head-up display-ul său folosește realitatea augmentată pentru a proiecta săgețile de navigație pe drumul din fața dumneavoastră- de dimensiunea unui ecran de cinema. Preț de la 48 730 Euro.

BMW X5

Cu cât SUV-ul este mai mare, cu atât mai mult beneficiază de sistemul de propulsie hibridă plug-in ecologic. Astfel, SUV-ul XL X5 de la BMW reușește o autonomie de aproximativ 88 km în versiunea xDrive 45e.

Dacă seara conectați în mod constant mașina cu cinci locuri la priză, puteți efectua marea majoritate a călătoriilor zilnice în mod pur electric. La urma urmei, noi, romanii, nu conducem aproape niciodată mai mult de 40 de kilometri pe zi. În cazul călătoriilor lungi, motorul pe benzină cu 286 CP intervine și asigură capacitatea de a parcurge distanțe lungi. Este uimitor cât de agil poate fi deplasat un SUV de aceste dimensiuni.
Confortul este sporit de spațiul generos din interior și de dotările generoase. Practic: în timp ce majoritatea funcțiilor pot fi operate prin intermediul meniurilor somptuoase de pe ecranul tactil central, sistemul automat de climatizare răspunde tot la butoane. Preț începând de la 100 800 Euro.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Dacia Duster

Căutați un SUV la un preț de buget? Atunci Dacia Duster este alegerea potrivită pentru dumneavoastră. SUV-ul compact cu tehnologie Renault este reîmprospătat pentru toamnă. Și nu numai vizual. Farurile LED opționale luminează întunericul. Noile jante și un spoiler de acoperiș îmbunătățit reduc consumul de combustibil. Veți observa acest lucru mai ales în cazul versiunilor cu tracțiune integrală. În versiunea de top cu motor turbo pe benzină de 150 CP, veți avansa rapid- și, datorită sistemului opțional 4x4, și în noroi și pe pietriș.

În ceea ce privește calitatea interiorului și a dotărilor, Dacia rivalizează de mult timp cu compania-mamă Renault. Sistemul multimedia cu ecran de opt inci arată unghiul de înclinare și panta atunci când se circulă în afara drumului. Cu ajutorul busolei și altimetrului, vă puteți orienta chiar și fără un drum fix. Cu toate acestea, chiar și Dacia Duster reînnoit rămâne cu ușurință sub pragul de 25.000 Euro. Preț de la 24 950 Euro.

Ford Puma

Cu Puma, Ford a cucerit dintr-un salt segmentul SUV-urilor mici pentru oraș. S-ar putea să trebuiască să renunțați la tracțiunea integrală, dar nu și la tracțiunea electrificată cu hibridizare ușoară. Motorul electric acoperă diferențele de turație ale motorului pe benzină cu trei cilindri. Și recuperează energia în timpul frânării. Pentru dumneavoastră, acest lucru înseamnă: conduceți rapid și economisiți bani în același timp. În ciuda dimensiunilor sale compacte, Puma arată ca un adult. Spațiul interior se apropie chiar și de cel al modelului mai mare Ford Focus. Un detaliu ingenios: dacă nu vă mai plac husele scaunelor, acestea pot fi îndepărtate cu ușurință și înlocuite cu un fermoar. Datorită podelei adânci din compartimentul pentru bagaje, puteți amplasa cu ușurință chiar și plante mari în ghiveci în poziție verticală. Apoi scoateți fișa din podea și clătiți pur și simplu cu apă. Preț de la 28 850 Euro.

Hyundai Tucson

Un SUV poate arăta și așa: Noul Tucson de la Hyundai aduce lumină în segmentul crossoverelor cu ajutorul iluminării fixe în partea frontală care atrage atenția. Zilele designului prietenos, dar fad de altădată, au trecut definitiv pentru constructorul auto sud-coreean. În interior, însă, vă veți simți ca acasă- practicitate în loc de extravaganță. Dar în detalii, spațioasa mașină cu cinci locuri surprinde. De exemplu, cu camerele sale laterale în loc de detectoarele normale de unghi mort: acestea arată în monitorul de bord dacă ceva se mișcă lângă mașină. Pe lângă versiunile diesel, Hyundai a electrificat și motorizările pe benzină de pe toate părțile. Fie ușor prin intermediul sistemului electric de 48 de volți, ca hibrid clasic, fie ca hibrid plug-in pentru reîncărcarea la priză. În calitate de parcator de lanterne, cel mai bine vă este să folosiți hibridul normal. Acesta va furniza întotdeauna energie electrică fără a fi nevoie să îl conectați la priză noaptea. Preț de la 37 700 Euro.

Citeste si: Top 5 masini noi sub 20.000 Euro

Citeste si: Cele mai bune 3 mașini pentru șoferii de drum lung în 2022

Citeste si: Top masini fiabile si economice in 2022

 

 

Taguri: