În calea de a deveni influencer, se întâlnesc provocări variate și eforturi constante. Pentru a ajunge un influencer de succes, trebuie să parcurgi o serie de pași esențiali. Valentina Pufulescu, jurnalist cu o experiență vastă de peste 20 de ani și trainer de comunicare, oferă o perspectivă detaliată și sfaturi practice privind acești pași critici în construirea unei cariere în mediul digital.
Pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a deveni un creator de conținut de succes
Mulți tineri sunt atrași de ideea de a deveni influenceri sub impresia că acesta ar fi un mod facil și rapid de a câștiga bani. Cu toate acestea, realitatea este că lumea influențelor digitale implică o muncă asiduă și constantă. În timp ce pot exista recompense financiare semnificative, obținerea succesului în acest domeniu necesită o investiție considerabilă de timp și efort.
„Mi se pare că e foarte lejer să-ți faci un venit din chestia asta și poți să fii o influență foarte bună asupra oamenilor dacă știi cum s-o faci”, a spus o tânără pentru Știrile Kanal D.
Citește și: Ce spune influencerița Valerie Lungu după ce a postat imagini cu burtica: „Aș fi gravidă!”
În cadrul Știrilor Kanal D, Valentina Pufulescu a subliniat faptul că această profesie nu trebuie subestimată și că succesul nu vine automat odată cu postarea unui conținut. Ea a evidențiat importanța construirii unui brand autentic, gestionării corecte a relației cu publicul și investiției în calitatea conținutului pentru a deveni cu adevărat influent în mediul online.
„Primul și primul lucru pe care trebuie să îl facă oricine care dorește să creeze conținut online sau poate chiar și offline, trebuie să își găsească nișa. Ce înseamnă asta? Înseamnă că trebuie să înțeleagă foarte bine la ce se pricepe, ce știe să facă. Poate știu să povestesc, poate știu să dansez, să croșetez, să împletesc buchete de flori. Important este să știi foarte bine ce știi să faci și să nu exagerezi, să te limitezi la ce știi să faci. În al doilea rând trebuie să ne găsim scopul, de ce vrem să facem asta”,
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Iată câteva sfaturi pentru a îmbrățișa cariera de creator de conținut
Valentina Pufulescu a subliniat că, în opinia sa, credibilitatea reprezintă un element crucial în construirea unei cariere de influencer.
Ea a explicat că acest aspect este esențial atât în mediul online, cât și în cel offline, fiind un atu fără de care nu poți să te afișezi cu succes. Jurnalista susține că acest lucru nu implică simularea abilităților pe care nu le ai, ci, dimpotrivă, este legată de onestitate și autenticitate.„Generația Z știe totul, este tot timpul în online și îți urmărește fiecare mișcare și în momentul în care ai mințit, te-a taxat imediat. Apoi, credibilitatea vine și din voce. Trebuie să-ți antrenezi vocea în așa fel încât să nu sune pițigăiat. Și nu în ultimul rând, trebuie să faci niște exerciții de dicție în așa fel încât să vorbești clar și coerent ca oamenii să poată să te urmărească cu ușurință și să țină minte mesajul pe care îl transmiți” a mai spus experta în comunicare pentru sursa menționată anterior.
Citește și: Gen Z, Millennials se îndreaptă spre TikTok pentru sfaturi de carieră
Valentina Pufulescu a adus în prim-plan niște exerciții practice menite să ajute tinerii aspiranți la statutul de influencer. Aceste exerciții au fost gândite pentru a dezvolta aspecte esențiale precum credibilitatea, modul de vorbire și dicția, oferind instrumente practice pentru cei care își doresc să se facă auziți și să-și contureze o prezență autentică și eficientă în mediul digital.
Valentina Pufulescu a propus un exercițiu simplu, care constă în practicarea respirației profunde prin diafragmă. Ea a explicat că diafragma este mușchiul principal al respirației, având rolul de a propulsa o cantitate semnificativă de aer în cavitatea bucală și ajutând la susținerea sunetelor. Jurnalista a evidențiat importanța respirației corecte pentru formarea cuvintelor, comparând acest proces cu o minge perfect umflată atunci când avem suficient aer în gură. În plus, jurnalistul și trainerul de comunicare a recomandat vorbirea pe silabe ca un exercițiu simplu și eficient pentru îmbunătățirea dicției.
Experta în comunicare vine cu un sfat și pentru cei care sunt rârâiți, săsâiți, peltici. Valentina Pufulescu susține că aceștia ar trebui să meargă mai departe și să aibă încredere în ei înșiși. Ea a considerat aceste caracteristici drept pseudodefecte, adăugând că atâta timp cât mesajul este clar înțeles, nu reprezintă un defect, ci o particularitate care îi face unici și autentici.