Prefectul Capitalei, Alin Stoica, face un anunț de maximă importanță pentru locuitorii din București, pentru a reduce aglomerația din magazine pe perioada în care accesul se face doar până la ora 18:00. Astfel, el a venit cu o propunere de ultim moment. Ce măsuri se vor impune?
Alin Stoica, despre accesul în magazine
Prefectul Capitalei a venit cu o propunere pentru a reduce aglomerația din magazine. Alin Stoica este de părere că accesul clienților în magazinele de cartier ar trebui să se facă în funcție de numărul de coșuri de cumpărături.
„Ideea nu este o invenție a noastră. Am văzut-o aplicată în alte locuri și gândul e să venim în sprijinul micilor comercianți, care nu au suficiente resurse. Marii comercianți de regulă au suficiente resurse să respecte regulile pe care statul le-ar impune. Ei au suficientă forță financiară și umană.
O astfel de măsură răspunde ambelor cerințe: să reducem numărul de clienți care sunt în magazin, dar fără să aducem un cost suplimentar pentru comerciant.”, a declarat Alin Stoica.
Citeste si: Se schimbă programul magazinelor, în Bucureşti? Prefectul Capitalei a făcut anunțul!
Prefectul a mai declarat că scopul lor este de a veni în ajutorul comercianților și să nu pună presiune pe ei din punct de vedere financiar.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
”Sunt aproximativ 12.000 de magazine alimentare în București. Multe dintre ele sunt magazine mici, de cartier. Dacă am pune presiune suplimentară din punct de vedere financiar ar însemna ca fiecare magazin să angajeze un om în plus față de cei 3 sau 4. Asta înseamnă adițional 25% la costuri. Și atunci genul acesta de măsură ar reduce numărul de clienți, dar fără să pună presiune.”, a mai spus Prefectul Capitalei.
Alin Stoica a afirmat că sistemul ar trebui să funcționeze în felul următor, magazinul stabilește un număr optim de clienți, în funcție de numărul de coșuri de cumpărături pe care le pune la dispoziție la intrarea în spațiul comercial.
Prefectul Capitalei va avea miercuri, 7 aprilie, o intervenție online cu reprezentanții marilor lanțuri de magazine, dar și al magazinelor mici, pentru a stabili măsurile de evitare a aglomerației pe perioada weekendului.