Accidentele în care sunt implicați pietonii cresc de la an la an, iar pentru a împiedica creșterea lor, Senatul a votat proiectul de lege prin care autoritățile locale vor fi obligate să construiască trotuare pe drumurile naționale și județene din localități.
Citeste si: Accident îngrozitor pe Pasajul Basarab din Capitală! Un bărbat a murit- Traficul este blocat în zonă
Autoritățile, obligate să construiască trotuare pe drumurile naționale și județene din localități
Proiectul de lege semnat votat de Senat are ca și scop obligarea autorităților administrației publice ce au în proprietate drumurile naționale sau județene, să amenajeze trotuare pe cel puțin una din părțile drumului. Aceste trotuare vor fi amenajate împreună cu lucrările destinate circulației rutiere.
Autoritățile publice responsabile pentru gândirea planului de urbanism vor trebui să se asigure pe tot parcursul proiectării, execuției și intervențiilor asupra drumurilor naționale și județene, de faptul că facilitățile traficului pietonal vor
Aceste măsuri sunt necesare pentru a reduce sau chiar a elimina riscul accidentelor în care sunt implicați pietoni. În foarte multe cazuri, drumurile naționale și județene din mediul rural din România nu prezintă trotuare, iar mii de români își riscă viața zilnic.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Citeste si: Reguli noi la circulația în sensul giratoriu. Cine și cum va trebui să acorde prioritate
Cei ce locuiesc în mediu rural își riscă viața
Aproape 44% din români trăiesc în mediul rural, adică aproximativ 9 milioane de români ce își riscă viața din cauza lipsei de trotuare pe drumurile naționale și județene.
O statistică a Comisiei Europene a dezvăluit că România se află în capul listei cu cele mai multe accidente rutiere, 93 de accidente la un milion de locuitori, iar Uniunea Europeană are ca și scop înjumătățirea numărului de persoane ce și-au pierdut viața în accidente rutiere.
Statistica arată că 52% din decesele rutiere au avut loc pe drumurile din mediul rural, față de 40% în zonele urbane și 8% pe autostrăzi.
Surse: romania.representation.ec.europa.eu, avocatnet.ro