„Ucigașul de orașe” ar putea să lovească Pământul în câțiva ani. Asteroidul a fost numit „Zeul Haosului” și este de mărimea Turnului Eiffel

Autor: Laura Macovei
Actualizat: 14 sep 2024, 14:03

Sursa: PixaBay

Asteroidul Apophis, cunoscut și sub numele de „Zeul Haosului”, a captat atenția cercetătorilor și a publicului datorită potențialului său de a trece extrem de aproape de Pământ.

Acest asteroid uriaș, cu o lungime de 340 de metri, similară cu înălțimea Turnului Eiffel, a fost descoperit în 2004 și reprezintă o amenințare considerabilă datorită dimensiunilor sale, deși nu suficient de mare pentru a provoca o extincție planetară.

Citește și: Avertismentul unui expert NASA cu privire la impactul cu un asteroid: „Riscul este real și consecințele sunt uriașe”

Când ar putea lovi Apophis Pământul

Un nou studiu realizat de astronomi, publicat în The Planetary Science Journal, arată că există o posibilitate extrem de mică ca Apophis să lovească Pământul în viitor. Deși șansele unui impact direct în 2029 sunt considerate foarte scăzute – mai mici de unu la un miliard – există încă scenarii în care asteroidul ar putea fi deviat de pe traiectoria sa de către alte corpuri cerești, cum ar fi asteroizi mai mici.

În cazul în care Apophis ar fi lovit de un alt asteroid necunoscut până în 2029, traiectoria sa ar putea fi modificată, crescând astfel riscul unei coliziuni cu Pământul.