UE nu vrea controale medicale obligatorii

Autor: Bogdan Frațilă

Planurile UE de înăsprire a cerințelor pentru șoferii de peste 70 de ani au fost criticate pe scară largă, inclusiv de ministrul federal al transporturilor

Sursa: PixaBay

Planurile UE de înăsprire a cerințelor pentru șoferii de peste 70 de ani au fost criticate pe scară largă, inclusiv de ministrul federal al transporturilor

Planurile UE de înăsprire a cerințelor pentru șoferii de peste 70 de ani au fost criticate pe scară largă, inclusiv de ministrul federal al transporturilor Wissing. Bruxelles-ul a precizat acum că măsuri precum testarea obligatorie sunt de competența statelor membre. Ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, nu dorește ca șoferii de peste 70 de ani să fie supuși unor teste de aptitudini obligatorii, așa cum a propus Comisia Europeană pentru fiecare stat membru în parte.

Bruxelles-ul încearcă acum să obțină clarificări: "Permiteți-mi să fiu foarte clar, Comisia Europeană nu a propus controale obligatorii ale stării de sănătate pentru reînnoirea permiselor de conducere", a declarat purtătorul său de cuvânt principal, Eric Mamer.

Ce vrea să schimbe Bruxelles-ul?

Autoritatea de la Bruxelles a propus în luna martie noi reguli de circulație. În ceea ce privește șoferii în vârstă, Comisia subliniază că vârsta în sine nu reprezintă un risc de siguranță la volan.

Cu toate acestea, permisele de conducere ar trebui cel puțin să fie reînnoite mai frecvent începând cu vârsta de 70 de ani, și anume o dată la cinci ani, iar Comisia a declarat, de asemenea, următoarele cu privire la cerințele planificate pentru persoanele în vârstă: "Ori de câte ori un permis de conducere trebuie reînnoit- și acest lucru se aplică tuturor conducătorilor auto, indiferent de vârstă- aceștia ar trebui să furnizeze o declarație pe proprie răspundere sau să se supună unui examen medical.
Dar numai dacă statul membru decide astfel." Printre statele membre care au luat deja această decizie se numără Finlanda, care prevede un test medical obligatoriu pentru șoferii cu vârsta de peste 70 de ani, și Portugalia, unde acest lucru este deja impus de la vârsta de 60 de ani. În ambele țări, propunerea nu stârnește aproape deloc agitație. Eurodeputatul FDP Jan Christoph Oetjen spune că, întrucât astfel de teste există deja în diferite state membre ale UE, există sprijin pentru propunerea Comisiei Europene atât în rândul statelor membre individuale, cât și în rândul eurodeputaților.
"Cu toate acestea, noi, liberal-democrații, ne așteptăm ca, în cele din urmă, să existe o opțiune pentru statele membre cu privire la modul în care organizează lucrurile." Este o opțiune pe care propunerea o conține în mod explicit. Doar raportorul Verzilor din Parlamentul European, Karima Delli, dorește ca aceasta să fie înăsprită. Ea a susținut că permisele de conducere pentru persoanele cu vârsta de 60 de ani și peste ar trebui să rămână valabile la intervale din ce în ce mai scurte- și să fie supuse unui examen medical.
Acest lucru a fost aspru criticat în comisia competentă pentru transporturi. Acest lucru sugerează că propunerea nu este oricum capabilă să obțină o majoritate.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Criticile au vizat, de asemenea, cererea de autodeclarare

Acum este important "ca criticile din partea celorlalte grupuri politice să nu fie doar de formă", spune eurodeputatul CDU Jens Gieseke, adjunctul șefului Comisiei pentru transporturi, care are o viziune critică și asupra solicitării ca șoferii mai în vârstă să facă autodeclarații, spunând că multe detalii nu sunt încă cunoscute și nu se știe ce teste de sănătate vor urma autodeclarării. "De aceea, pentru noi, cei din PPE, este clar: nu vom susține examinările medicale obligatorii", spune Gieseke. "Deciziile privind aptitudinea de a conduce ar trebui să rămână în responsabilitatea statelor membre".

În decembrie, Comisia pentru transporturi dorește să își definitiveze poziția privind noile reglementări. Plenul ar putea vota asupra acestora în februarie. Dacă și țările UE își vor adopta poziția la timp, negocierile finale între Parlament și statele federale ar putea începe în primăvară și s-ar putea încheia înainte de alegerile europene din iunie, după care Bundestagul va trebui să inițieze directiva. Bundestag-ul ar avea apoi posibilitatea de a utiliza marja de manevră oferită de lege.

Citește și: Permis de conducere bun de lux? Care e situatia in Germania?

Citește și: Casa iubirii: Andreea Mantea va face un anunț uluitor! „Ești prima nominalizare spre eliminare!” Fetele se coalizează împotriva unui concurent! Aflați ce se va întâmpla în Gala de duminică, 17 decembrie, de la 16:00 și 19:00, la Kanal D

Citește și: Explozie a cazurilor de rujeolă: ”Necesită o atenție urgentă” Medicii sunt în alertă