Planurile UE de înăsprire a cerințelor pentru șoferii de peste 70 de ani au fost criticate pe scară largă, inclusiv de ministrul federal al transporturilor Wissing. Bruxelles-ul a precizat acum că măsuri precum testarea obligatorie sunt de competența statelor membre. Ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, nu dorește ca șoferii de peste 70 de ani să fie supuși unor teste de aptitudini obligatorii, așa cum a propus Comisia Europeană pentru fiecare stat membru în parte.
Ce vrea să schimbe Bruxelles-ul?
Autoritatea de la Bruxelles a propus în luna martie noi reguli de circulație. În ceea ce privește șoferii în vârstă, Comisia subliniază că vârsta în sine nu reprezintă un risc de siguranță la volan. Cu toate acestea, permisele de conducere ar trebui cel puțin să fie reînnoite mai frecvent începând cu vârsta de 70 de ani, și anume o dată la cinci ani, iar Comisia a declarat, de asemenea, următoarele cu privire la cerințele planificate pentru persoanele în vârstă: "Ori de câte ori un permis de conducere trebuie reînnoit- și acest
Criticile au vizat, de asemenea, cererea de autodeclarare
Acum este important "ca criticile din partea celorlalte grupuri politice să nu fie doar de formă", spune eurodeputatul CDU Jens Gieseke, adjunctul șefului Comisiei pentru transporturi, care are o viziune critică și asupra solicitării ca șoferii mai în vârstă să facă autodeclarații, spunând că multe detalii nu sunt încă cunoscute și nu se știe ce teste de sănătate vor urma autodeclarării. "De aceea, pentru noi, cei din PPE, este clar: nu vom susține examinările medicale obligatorii", spune Gieseke. "Deciziile privind aptitudinea de a conduce ar trebui să rămână în responsabilitatea statelor membre".
În decembrie, Comisia pentru transporturi dorește să își definitiveze poziția privind noile reglementări. Plenul ar putea vota asupra acestora în februarie. Dacă și țările UE își vor adopta poziția la timp, negocierile finale între Parlament și statele federale ar putea începe în primăvară și s-ar putea încheia înainte de alegerile europene din iunie, după care Bundestagul va trebui să inițieze directiva. Bundestag-ul ar avea apoi posibilitatea de a utiliza marja de manevră oferită de lege.
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Citește și: Bugetarele trebuie să știe asta! Cum arată mecanismul de acordare pentru voucherele de vacanță
Citește și: Permis de conducere bun de lux? Care e situatia in Germania?
Citește și: Explozie a cazurilor de rujeolă: ”Necesită o atenție urgentă” Medicii sunt în alertă