Ulița care ne leagă de Europa, un drum de pământ. Anchetatorii au deschis un dosar penal pentru podul care s-a prăbușit în Neamț

Autor: Madalina Maftei
Actualizat: 15 mar 2023, 04:55

Ulița care ne leagă de Europa, un drum de pământ. Anchetatorii au deschis un dosar penal pentru podul care s-a prăbușit în Neamț

Sursa: Captură KANAL D

În România, asfaltul se toarnă doar în ani electorali, atunci banul se îngroapă în drumuri făcute de mântuială.

Recent, un pod din Neamț, care a fost inaugurat în noiembrie anul trecut, s-a prăbușit cu tot cu mașinile care îl traversau. Podul a fost garantat de președintele Consiliului Județean Neamț, care a susținut că podul de la Luțca nu va mai fi o problemă, iar oamenii nu trebuie să-și mai facă griji.

Pe ulița care ne leagă de Europa

Un drum de țară leagă România de Europa. Din aceștia, 8.331

de kilometri sunt drumuri doar de pământ, dintre care 18 kilometri sunt chiar drumuri naționale, iar peste 1.500, drumuri județene. De 30 ani stăm resemnați și așteptăm să răsară soarele și pe strada noastră, să nu mai dăm în gropi și să ieșim și noi la lumină, într-o zi. Suntem o țară cu pretenții europene, dar mergem pe drumuri de pământ. 

În satul Bucșani din Giurgiu, un milion de euro s-ar fi îngropat repede în asfaltul turnat pe câteva străzi din comună, care au luat-o la vale la fel de repede, au crăpat, s-au

strâmbat, s-au găurit, ba din ele au răsărit zarzării.

"E nămolul până la pământ, schimbă-te tu, ia-ți altceva în picioare, vezi să nu rămâi împotmolit. Au fost momente când nu ați putut să intrați cu mașina până aici? Da, au fost când am parcat, pe stradă, de unde ai venit tu și noi veneam pe jos, zăpada era până la brâu."  

Podul de peste Siret care abia fusese modernizat acum șase luni și se anunța că nu va mai fi o problemă pentru șoferii care îl vor traversa s-a prăbușit pur și simplu.

Înainte să se prăbușească, podul măsura puțin peste 200 de metri și tocmai ce fusese redeschis circulației după 2 ani de lucrări. Meritul și l-a asumat președintele Consiliului Județean Neamț care a inaugurat construcția cu patru luni mai devreme.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Podul a costat 8 milioane de euro, bani de la stat, care au intrat în buzunarul constructorului. 

Actele în baza cărora s-a lucrat vor fi analizate de anchetatori, iar vinovații vor fi trași la răspundere. Deocamdată, a fost deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.

Citeste si: Vești mari pentru milioane de români! Iată în ce județe ajung prima dată voucherele de 250 de lei. Anunțul a venit de la Marcel Boloș