Două trenuri s-au ciocnit, în Grecia, iar numărul morților se apropie de 60. De vină pentru cele întâmplate este șeful de gară din Larissa, care și-a asumat responsabilitatea pentru cele întâmplate.
Două trenuri s-au ciocnit frontal, în Grecia
Principalul suspect al accidentului feroviar a fost pus, oficial, sub acuzare. Șeful de gară și-a acceptat vina, dar susține că nu este singurul responsabil pentru tragedie.
Angajații feroviari au intrat în grevă, ieri, 2 martie, iar trenurile din Grecia și metrourile din Atena nu au mai circulat. În tot acest timp, a apărut ultima discuție purtată între șeful gării din Larissa și mecanicul trenului Intercity, chiar înainte de impact.
Șeful gării este cel care a trimis trenul pe ruta nepotrivită, iar protestele au continuat și în a doua zi, unde mai bine de 2.000
Citește și: O mașină a căzut de pe un pasaj rutier din Arad, pe liniile de tramvai. Autoturismul s-a răsturnat pe plafon
Șeful gării din Larissa a cerut unui subaltern să schimbe manual un macaz, după ce un tren local s-a blocat. Acesta trebuia să fie mutat rapid pe linia principală, dar șeful de gară nu a mai dat acest ordin.
Subaltern: „Vasili, să schimb poziția macazului?”,
Șeful de gară: „Nu, nu schimba poziția pentru că vine 1564”,
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Subaltern: „Ok, o să las așa, pe diagonală”.
Nu a durat mult și cele două trenuri au ajuns pe aceeași linie și s-au ciocnit frontal. Conform lui Konstantinos Imanidmis, voluntar al Crucii Roșii, numărul persoanelor scoase dintre fiare înclină balanța spre dezastru.
Numărul persoanelor decedate îl depășește pe cel al supraviețuitorilor
„Este cel mai dificil moment atunci când nu salvezi vieți și recuperezi cadavre. Nu este ceva ce ne place, nu este ceva ce ne dorim, dar este
După ce a fost pus sub acuzare, șeful de gară mai are timp până mâine, 4 martie, să depună mărturia și să își pregătească discursul de apărare.
Șeful de gară ocupa acea funcție de doar o lună, iar sindicaliștii greci dau vina pe guvernele care au ajuns la putere de-a lungul ultimilor ani.
Mai mult decât atât, aparatele de semnalizare, deși fizic existau, nu mai funcționau de ani de zile, deoarece cablurile au fost furate, pentru a fi duse la fier vechi.