Persoanele cu deficit de auz din Romania se confrunta, de cativa ani buni, cu fel de fel de oprelisti cand vine vorba de recunoasterea completa a praticiparii lor in societatea romaneasca. Ministerul Educatiei nu a facut pana in momentul de fata decat sa pormita gasirea unei solutii in acest sens. Cea mai mare problema apare in momentul in care acesti copii trebuie sa sustina examene, ei fiind evaluati in acelasi mod ca restul copiilor, lucru care ii dezavantajeaza si, in anumite cazuri, chiar ii umileste.
Nu cu mult timp in urma, Adriana Saftoiu, deputat PNL si membru in Comisia pentru Drepturile Omului, a preentat, pe o retea de socializare, un caz de-a dreptul socant despre copiii care sunt pusi sa dea aceleasi examene ca restul elevilor. Deputatul a explicat cum, in timpul unui examen, un elev cu deficienta de auz a fost pus sa scrie un eseu despre fosnetul frunzelor.
„Elevii surzi trebuie sa scrie un eseu in limba romana despre "fosnetul frunzelor". Despre fosnet! Emma, surda, a fost una dintre tinerele care a povestit, in dezbaterea de astazi, pe care am organizat-o la Parlament, cat de greu i-a fost sa isi incheie studiile, sa isi ia examenele”, povesteste Adriana Saftoiu, pe pagina de Facebook.