Un zbor Wizz Air, cu 221 de pasageri la bord, care plecase din Brașov către Londra, a fost nevoit să aterizeze de urgență pe aeroportul din Cluj-Napoca, după ce aeronava a lovit un stol de păsări la o altitudine de peste 3.000 de metri, notează observatornews.ro.
Citește și: Un avion s-a răsturnat după o aterizare forțată, pe Aeroportul din Toronto. Ce s-a întâmplat cu pasagerii
A fost activat Planul Roșu de Intervenție
Incidentul a provocat momente de panică printre pasageri, după ce o bubuitură puternică a fost auzită în interiorul avionului, iar aeronava a suferit o mișcare bruscă.
„Am simţit o mişcare bruscă şi am auzit o bubuitură puternică în interiorul avionului. Impactul a fost atât de puternic încât avionul s-a mişcat vizibil", a povestit Alexandru, unul dintre pasageri, citat de sursa menționată anterior.
Citește și: Două avioane s-au ciocnit în SUA! Care este bilanțul tragediei
În urma apelului de urgență al echipajului către turnul de control din Cluj, autoritățile au activat Planul Roșu de intervenție.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Suma de 250 de lei intră în plus în conturile pensionarilor, din luna aprilie 2025!
O femeie și un copil au avut nevoie de îngrijiri medicale
În mijlocul tensiunii de la bord, o femeie s-a simțit rău imediat după aterizarea forțată și a căzut pe scările avionului. Medicii au intervenit rapid, oferindu-i asistență direct pe pistă. Un copil, profund speriat de incident, a primit și el îngrijiri medicale.
După aterizare, avionul a fost mutat într-o zonă specială pentru verificări tehnice. Specialiștii aeroportului au examinat motoarele și fuzelajul pentru a determina dacă aeronava mai poate continua zborul spre Marea Britanie.
Citește și: Un avion de pasageri a dispărut fără urmă în Alaska! Autoritățile au demarat căutări terestre și aeriene
După cinci ore de așteptare, pasagerii au fost anunțați că zborul a fost reprogramat pentru ziua următoare. Unii dintre aceștia și-au exprimat nemulțumirea față de întârzierea cauzată de incident.
„Am stat de la 13:30 până la 18:30 acum. Acum, ne-au reprogramat. Ne-au zis să mergem că ne vor da hotel fiecăruia. 24 de ore pierdute. Mi-am pierdut munca de mâine, nu-i interesează", a povestit un pasager, citat de sursa menționată mai sus.
În ciuda incidentului și a disconfortului creat, aterizarea de urgență a fost gestionată fără alte probleme majore, iar autoritățile au confirmat că toți pasagerii se află în afara oricărui pericol.