Un embrion de dinozaur perfect conservat a fost găsit în China

Autor: Lavinia Medrea
Actualizat: 23 sep 2022, 05:25

Un embrion de dinozaur perfect conservat a fost găsit în China

Sursa: AFP/Universitatea Birmingham

Cercetătorii care au găsit embrionul de dinozaur au spus că oul a fost probabil conservat de o alunecare bruscă de noroi care l-a îngropat.

Oamenii de știință  au anunțat descoperirea unui embrion de dinozaur perfect conservat, care se pregătea să iasă din ou, la fel ca un pui. Embrionul a fost descoperit în Ganzhou, în sudul Chinei, iar cercetătorii estimează că are cel puțin 66 de milioane de ani.

Un ou de dinozaur a fost descoperit în China

Se crede că este un dinozaur teropod fără dinți sau oviraptorosaur și a fost numit Baby Yingliang.

Cercetătorul Dr. Fion Waisum Ma a spus că este „cel mai bun embrion de dinozaur găsit vreodată în istorie”.

Descoperirea le-a oferit cercetătorilor o mai bună înțelegere a legăturii dintre dinozauri și păsările moderne. Fosila arată că embrionul se afla într-o poziție ondulată cunoscută sub denumirea de „tucking”, care este un comportament observat la păsări cu puțin timp înainte de a ecloziona.

Citeste si: În ce hal a ajuns Nicolas Cage! Ce s-a ales de averea de 110 milioane de dolari pe care a câștigat-o actorul de-a lungul carierei lui

„Acest lucru indică faptul că un astfel de comportament la păsările moderne a evoluat mai întâi și a apărut printre strămoșii lor dinozauri”, a declarat Dr. Ma.