Măsura privind interzicerea comercializării de mașini noi cu motoare pe benzină și motorină, începând cu anul 2035, are ca obiectiv trecerea la vehicule electrice, pentru a încetini sau chiar combate schimbările climatice. De precizat că, mașinile cu motoare pe combustie internă care există deja în circulație vor putea fi vândute și folosite în continuare, potrivit avocatnet.ro .
Vânzarea mașinilor noi cu motoare pe benzină și motorină va fi interzisă din anul 2035
Un comunicat al Parlamentului European prezintă un acord cu reprezentanții statelor membre din Uniunea Europeană, prin care producătorii auto să reducă emisiile de dioxid de carbon cu până la 100% din anul 2035.
Începând cu anul 2035, mașinile noi nu vor mai putea fi vândute dacă prezintă motoare pe combustie internă, însă, mașinile ce au fost cumpărate înainte de acest an vor putea fi folosite în continuare, dar și vândute.
Comisia Europeană va trebui să publice până la sfârșitul anului 2025 raportul de evaluare a progresul pe care îl au țările ce fac parte din Uniunea Europeană către un viitor în care mașinile nu o să mai emită dioxid de carbon.
Acest raport se va face din doi în doi ani și va prezenta impactul pe care această schimbare o aduce asupra consumatorilor și ocupării forței de muncă, progresul în eficiența energetică și accesibilitatea vehiculelor cu emisii de CO2 zero și emisii reduse, precum și informații despre piața vehiculelor second-hand.Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
„Europa adoptă trecerea la mobilitatea cu zero emisii”, a mai adăugat liderul negociatorilor.
Ce include acordul
Acordul discutat de negociatorii din statele membre UE şi Parlamentul European include o reducere de 55% a emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi, începând cu anul 2030, față de nivelul din anul 2021.
Acest obiectiv este unul mult mai mare față de cel actual, unde este prevăzută o reducere de 37,5%. Noile mașini vor trebui să ajute la reducerea dioxidului de carbon emis, cu 55% până în anul 2030 și 100% până în anul 2035.
Surse: multimedia.europarl.europa.eu, digi24.ro, avocatnet.ro