Vedetele Kanal D devin pentru al doilea an, consecutiv, ambasadorii copiilor fara copilarie

Autor: Redactia KANAL D
Actualizat: 01 nov 2020, 18:15

Kanal D, Asociatia Telefonul Copilului, Europa FM si trustul Ringier, prin publicatiile Libertatea si Libertatea pentru femei, relanseaza, incepand din 12 noiembrie, campania „Un apel pierdut, o copilarie pierduta”, pentru a veni in sprijinul copiilor care au nevoie de ajutor.

Pentru al doilea an, consecutiv, vedetele Kanal D devin ambasadorii copiilor care nu au pe nimeni sa ii asculte sau care sa ii salveze din situatii limita.

Cazurile inregistrate si in acest an la Telefonul Copilului 116 111 sunt tot mai multe si mai tulburatoare, dar vestea cea buna este aceea ca, la numai un APEL distanta, ele isi pot gasi rezolvarea. Exista, totusi, si un regret: consultantii 116 111 ar fi putut sa preia mai multe strigate de ajutor daca ar fi fost mai multi la capatul celalalt al firului.
Tocmai de aceea obiectivul campaniei “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” este acela de a strange fondurile necesare pentru suplimentarea numarului de specialisti care sa preia apelurile copiilor, cat si pentru extinderea programului de lucru si a infrastructurii tehnice.


Paula Chirila, Cristina Cioran, Ernest, Christian Sabbagh, Virgil Iantu, Simona Patruleasa, Madalin Ionescu, Silvia Ionita, Gabriel Coveseanu, Liviu Varciu, Viorica Manole, Oana Roman vor fi purtatorii de cuvant ai tuturor copiilor care au nevoie de ajutor si vor transmite romanilor rugamintea de a se alatura demersului lor de a sprijini serviciul oferit de Asociatia Telefonul Copilului.

Apelul vedetelor Kanal D si ale Europa FM este indreptat catre toti acei oameni care nu raman indiferenti si care doresc sa se implice pentru ca fiecare strigat de ajutor sa primeasca un raspuns la celalalt capat al firului. Printr-un singur SMS la 8848 in valoare de 2 euro (valabil in retelele Orange, Vodafone si Cosmote) putem face diferenta intre un raspuns de la primul apel si un ton ocupat, pentru ca fiecare apel pierdut poate insemna pierderea sansei de a schimba in bine viata unui copil.

Numarul de sms 8848 este activ pana la 31 decembrie.

„Exista prea multi copii care sufera de singuratate, nestiuti de nimeni, care se simt neintelesi si care nu au cu cine sa vorbeasca despre problemele lor. De asemenea, exista si cazuri foarte dramatice, in care copii sunt amenintati, loviti si exploatati. Multe intamplari tragice ar putea fi evitate daca victima sau martori ai abuzului ar apela la numarul de telefon 116 111.
Este foarte important ca la acest numar sa raspunda specialistii de la Telefonul Copilului inca de la primul apel, astfel incat cazul sa poata fi preluat si sa nu se ajunga la consecinte dezastruoase”, a declarat Cristina Cioran.

„La Telefonul Copilului 116 111 raspund asistenti sociali, psihologi, oameni pregatiti sa sa intervina corect in situatii dintre cele mai delicate. Exista copii care suna la acest numar din simplul motiv ca nu au cu cine sa vorbeasca, copii carora nu li se acorda timp.
Dar suna la Telefonul Copilului si micuti maltratati sau aflati in pragul sinuciderii, pentru care este vitala o interventie foarte rapida. Avem nevoie de sprijinul vostru pentru ca toti copiii care au nevoie de ajutor sa gaseasca un raspuns la celalalt capat al firului. Printr-un sms la 8848 putem schimba in bine viata copiilor nostri!”, a declarat Simona Patruleasa.

Postul de radio Europa FM s-a alaturat campaniei “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”, iar ambasadorii acestei cauze vor fi George Zafiu si Vlad Petreanu- realizatorii emisiunii Desteptarea, alaturi de Radu Constantinescu, pe care il puteti asculta in fiecare
zi in emisiunea “Drum cu Prioritate”.

"Toti copiii au dreptul la o copilarie fericita. Au dreptul sa fie, intr-adevar, copii. Din pacate, nu intotdeauna au parte de o casa primitoare, de o familie care sa-i intampine cu bratele deschise. Exista copii abuzati, copii pentru care cuvantul” copilarie” practic nu pare sa se fi inventat. Ei au nevoie de ajutorul nostru. De aceea am vrut sa ma alatur acestei campanii. Existenta acestei linii- Telefonul Copilului 116 111- le poate schimba viata, iar noi suntem datori sa-i ajutam", a declarat George Zafiu.


Campania "Un apel pierdut, o copilarie pierduta", se relanseaza astazi intr-un concept unic, in care un post de televiziune, Kanal D, si un post radio, Europa FM, isi unesc eforturile prin promovarea timp de 2 luni a posibilitatii de a sustine cauza „Telefonul Copilului” printr-un SMS la 8848 si printr-un maraton comun al gandurilor bune indreptate catre toti copiii care au nevoie de ajutor, la data de 30 noiembrie 2012, de Sfantul Andrei. Atat copiii, cat si vedete Kanal D vor fi si in acest an ambasadorii maratonului TV „Un apel pierdut, o copilarie pierduta”, in emisiunile Kanal D, in studiourile Europa FM si la locul de joaca Zorky’s Planet din AFI Palace Cotroceni, de unde vor avea loc transmisii live la 30 noiembrie 2012. S-au mai alaturat campaniei „Un apel pierdut, o copilarie pierduta”, Spectacular si Crazydeal.ro.

Numarul apelurilor la Telefonul Copilului s-a dublat in 2012

Numarul beneficiarilor tuturor serviciilor oferite de Asociatia Telefonul Copilului s-a dublat in acest an- 33.252, fata de 16.612 inregistrati anul trecut.

In anul 2012 intalnirile directe cu copiii au reprezentat, pe langa activitatea serviciului 116 111, o componenta esentiala a activitatii Asociatiei Telefonul Copilului. Astfel, in contextul adancirii crizei financiare,asistentii sociali si psihologii s-au intalnit cu 29.914 copii din aproape toate regiunile tarii, mediul rural, zonele dezavantajate, ceea ce reprezinta o crestere de 156,04% fata de anul precedent (11.683). Copiii au beneficiat de activitatii educative si cadouri personalizate, constand in rechizite, dulciuri si uniforme.

Totodata, copiii au constientizat scopul serviciului si, in acelasi timp, urgenta pentru situatiile altor copii, ceea ce a condus la scaderea apelurilor test in perioada ianuarie 2012 – octombrie 2012 cu un procentaj de 16,15% fata de anul 2011.

Numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului sesizate la 116 111 a inregistrat o crestere de 43,62% (respectiv 135 de cazuri) fata de anul 2011 cand s-au inregistrat 94 de astfel de situaţii; cu sprijinul asistentilor sociali si psihologilor organizatiei au fost adoptate cele mai bune soluţii pentru stoparea abuzului şi înlăturarea efectelor negative produse de situaţia traumatizantă, iar cu sprijinul institutiilor abilitate agresorii sunt condamnaţi pentru faptele săvârşite.

Molestarea fizica, abuzul emotional si exploatarea – cazuri grave raportate la Telefonul Copilului

In perioada ianuarie – octombrie 2012, 3.635 dintre cazurile inregistrate au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea şi monitorizarea continuă a specialiştilor Asociaţiei Telefonul Copilului. 45% dintre acestea au fost cazurin grave de abuz asupra copilului. Formele de abuz sesizate cel mai des au fost: 39,61% molestare fizica, 28,03% neglijare, 14,45% abuz emotional si 9,00% abuz sexual asupra minorilor, exploatare prin munca, tentative de suicid in randul copiilor, privare de libertate, trafic de minori.

Starea emoţională a copiilor la începutul apelului a fost identificată de specialiştii Asociaţiei Telefonul Copilului astfel: 32,12% dintre copii simţeau tristeţea, 22,15% frustrarea şi depresia, 17,04% singurătatea, 14,72% apăsarea, 13,97% frica. Tristeţea şi singurătatea au fost identificate la copiii care au apelat 116 111 din nevoia de comunicare, în timp ce frustrarea, depresia si frica s-au manifestat in principal la copiii care fie aveau dificultati de relationare in familie, fie erau victimele violentei in familie sau in unitatile de invatamant.

Copiii acceseaza tot mai mult noile cai de comunicare din mediul online, ceea ce a condus la o crestere a cazurilor inregistrate cu un procentaj de 102,56% fata de anul 2011 (316 cazuri inregistrate in acest an, fata de 156 inregistrate anul trecut).

Cererile de ajutor sunt tot mai complexe si mai numeroase, astfel Telefonul Copilului trebuie sa-si extinda atat infrastructura, cat si echipa de specialisti pentru a putea prelua toate cererile de ajutor ale copiilor, iar acest lucru nu este posibil fara sprijinul tot mai multor sustinatori.

„Kanal D se dedica pentru al doilea an cauzei copiilor aflati in dificultate, dar si parintilor care au nevoie de consiliere specializata. Numarul tot mai mare de apeluri catre Telefonul Copilului si cazurile extreme inregistrate ne determina sa continuam demersul astfel incat tot mai multi copii sa stie ca oricand, acolo, la Telefonul Copilului este cineva care ii asculta, ii intelege, nu-i judeca si gaseste solutii pentru orice problema. Avem speranta ca exemplul nostru va fi preluat si de alte companii, care au resursele necesare pentru a asigura accesul oricarui copil aflat intr-o situatie de risc la serviciul care ii este dedicat, Telefonul Copilului ”, a declarat Maria Popescu, Communication& PR Manager Kanal D.

"In fiecare an eforturile noastre de a ajunge la cati mai multi copii, de a-i ajuta sunt rasplatite prin numarul tot mai mare de cazuri rezolvate. Faptul ca acei copii care au nevoie de ajutor stiu sa ne sune este motivatia pentru a continua sa mergem pe acest drum zi de zi. Fiecare copil merita sa fie ajutat si avem nevoie de sustinerea Dumneavoastra pentru a fi acolo, pentru ei, la linia 116 111 in fiecare zi, de la primul apel. Un apel ratat poate insemna o copilarie distrusa. Vrem sa raspundem fiecarui apel. Pentru ca un copil salvat este un copil fericit. Va invitam astfel sa deveniti si de aceasta data aliatii copiilor fara copilarie, printr-o donaţie de 2 euro la numărul de SMS 8848!” a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

Acesta este un nou bilant semnificativ care determina organizatia noastra sa mearga mai departe si sa gaseasca resursele necesare pentru a raspunde tuturor cererilor de ajutor semnalate. Contam si in cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentantilor mass media si le multumim tuturor pentru asigurarea constanta a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.