Raportul oficial nu ii aminteste numele, dar il indica drept principalul responsabil pentru dezastru. Aeronava s-a prabusit din cauza unor „erori de management”, sustin anchetatorii in raportul final. Noua nu ne ramane decat sa asteptam si un alt raspuns. Cine e de vina pentru esecul operatiunilor de salvare!
S-au scurs aproape doi ani de la aceste imagini infioratoare. Pe 20 ianuarie 2014, avionul comandat de Adrian Iovan disparea de pe radar, la fel ca si doua suflete: chiar al lui, dar si al studentei Aura Ion.
Evaluarea eronata a factorilor de risc specifici desfasurarii acestui zbor datorata intreruperii mari de la zbor si lipsei de experienta a echipajului pe aeronava BN-2A-27, inclusa in clasa MEP; decizia eronata a comandantului aeronavei de a continua misiunea de zbor in conditii meteorologice care au favorizat givrajul sever al carburatoarelor; decizia eronata a comandantului aeronavei de a zbura o lunga perioada de timp in conditii de givraj; deciza eronata a comandantului de a continua misiunea sub AMA, in conditii de
Cele mai grave abateri, de departe, insa, sunt: decizia lui Adrian Iovan de a continua zborul, chiar daca motoarele si carburatoarele se transformasera, aproape, in sloiuri de gheata, si acceptul de supraincarcare a avionului.
Dar avionul nu a putut niciodata sa urce, nici macar atunci cand conditiile meteo erau bune. Era prea greu, spun anchetatorii.
Tragedia din Apuseni ar putea schimba complet regulile din aviatie. In primul rand, in ceea ce priveste orele de zbor necesare pentru ca un pilot sa aiba voie sa urce la mansa unui anumit tip de aeronava.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Familia
tinerei Aura Ion nu accepta, insa, rezultatele acestui raport. Mai mult, rudele studentei vor sa ceara o ancheta in ceea ce ii priveste chiar pe investigatori, pe care ii banuiesc ca nu ar fi avut calificarile necesare.