Toți cei care călătoresc cu avionul trebuie să știe că există anumite norme legale pe care ar trebui să le cunoască în cazul în care întâmpină neplăceri atunci când vine vorba despre zboruri. Astfel, conform unei hotărâri a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), pasagerii ale căror zboruri au fost anulate sau devansate au dreptul la compensații și asistență din partea companiei aeriene.
Ce trebuie să știe pasagerii dacă zborul este devansat cu mai mult de o oră?
De cele mai multe ori, cei care călătoresc cu avionul și au parte de situații mai puțin plăcute nu știu care sunt drepturile lor și cum ar trebui să reacționeze în cazul în care se schimbă informațiile legate de un zbor, iar ei au de suferit din această cauză.
Judecătorii au ajuns la concluzia că dacă ora unui zbor este mutată mai devreme, atunci pasagerii pot fi afectați, astfel că au decis că zborul respectiv poate fi încadrat în categoria celor anulate, situație în care pasagerii trebuie să primească compensații din partea companiei de zbor. Acest lucru se întâmplă indiferent dacă pasagerii reușesc sau nu să se îmbarce în avion.
„ Un zbor este considerat „anulat” atunci când operatorul efectiv de transport aerian devansează acest zbor cu mai mult de o oră. În consecință, legiuitorul Uniunii a recunoscut că o devansare semnificativă a unui zbor poate cauza pasagerilor neplăceri grave, la fel ca o întârziere a zborului, din moment ce o asemenea devansare conduce la pierderea posibilității acestora de a dispune în mod liber de timpul lor, precum și de a-și organiza călătoria sau șederea în funcție de așteptările lor.
Aceasta este în special situația unui pasager care, deși a luat toate măsurile de precauție necesare, nu este în măsură să se îmbarce în avion ca urmare a devansării zborului pe care l-a rezervat. Aceasta este situația și atunci când pasagerul se vede constrâns să se adapteze în mod semnificativ la noua oră de plecare a zborului său pentru a-l putea lua.”, se arată în decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE).
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Citeste si: Tragedie în Republica Dominicană! Nouă vedete și-au pierdut viața în urma unui accident aviatic
Când se consideră că un zbor a fost „anulat”?
Autoritățile au menționat că există doar anumite situații în care un zbor poate fi considerat „anulat”, iar operatorul de transport aerian este obligat să ofere compensații și asistență. Mai exact, zborul este încadrat la categoria „anulate” în momentul în care ora zborului este mutată cu o oră mai devreme sau cu cel puțin trei ore mai târziu.
Asta înseamnă că dacă zborul are o întârzie mai mică de 3 ore, atunci compania aeriană nu va oferi compensații și asistență.În ceea ce îi privește pe pasageri, aceștia trebuie să știe că, potrivit legii, în cazul în care zborul este anulat, compensațiile pe care le pot primi se pot încadra între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului anulat. Pasagerii pot beneficia și de cazare, transport și hrană în cazul zborurilor anulate, conform avocatnet.ro.