Inițiativa prin care șoferii care dețin permis de conducere pentru categoria B pot conduce și anumite tipuri de motociclete a fost adoptată în plenul Senatului. Klaus Iohannis a cerut inițial reexaminarea acestei legi.
Vești bune pentru șoferii din România
Șoferii care dețin permis de conducere pentru categoria B de cel puțin trei ani și care au împlinit vârsta de 24 de ani, vor putea conduce și anumite tipuri de motociclete.
Citește și: Românii ce stau la curte pot primi amenzi uriașe dacă pun pe gard aceste mesaje
„Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm cubi, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel
După ce a trecut de plenul Senatului, legea ar urma să fie reexaminată și de Camera Deputaților. Acest proiect de lege ar urma să modifice legislația rutieră, astfel încât posesorii de permis auto categoria B să poată conduce motociclete de 125 de centimetri cubi.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Legea a fost respinsă de președintele Iohannis
Din motive de siguranță în trafic, președintele Klaus Iohannis a decis reexaminarea legii. Această lege permite posesorilor permiselor de conducere categoria B, care au cel puțin 24 de ani împliniți și o vechime a categoriei de cel puțin trei ani, să poată conduce motociclete de 125 cm care au o putere maximă de 11kW (14.75 cai putere), cutie automată și dacă fac dovada absolvirii a ” 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule” .
Citește și: Punctul de amendă nu o să mai fie plafonat. Amenzile șoferilor vor crește cu până la 14%
Legea ar urma să faciliteze accesul șoferilor la motociclete ușoare pentru a asigura o mobilitate urbană mai bună. De asemenea, prevederi similare au fost înaintate și în alte țări europene (Franța, Spania, Italia etc), acolo unde inițiativa se bucură de un real succes. Cu toate acestea, unii specialiști auto din România nu văd această inițiativă cu ochi buni.
”P ersonal, cred că se va dovedi a fi o greșeală. În primul rând, pentru că o motocicletă de 125 cmc dezvoltă o viteză pe care o poate atinge și o motocicletă de cilindree mare, doar că nu la fel de repede. Să permiți cuiva care nu are nici un fel de cunoștințe legate de stabilitatea unui astfel de vehicul, de modul în care frânează, virează și așa mai departe, să îl folosească pe drumuri publice mi se pare un risc prea mare, raportat la potențiale beneficii. Nu cred că cineva, care poate că nici pe bicicletă nu știe să meargă, va putea controla o astfel de motocicletă”, a susținut campionul național de raliu, Titi Aur.