Vești importante pentru PENSIONARII care locuiesc în străinătate. Care sunt condițiile de acordare a pensiilor internaționale

Autor: Ana Dinu
Actualizat: 29 iul 2022, 10:05
Care sunt condițiile de acordare a pensiilor internaționale

Vești bune pentru românii din străinătate. Aceștea trebuie să știe că pensia din țara noastră poate fi încasată și în străinătate, în țara în care fostul angajat s-a stabilit.

Românii din străinătate trebuie să știe că pot încasa pensia și în statul în care s-au stabilit. Ce condiții trebuie să întrunească pentru a încasa pensiile internaționale.

 Care sunt condițiile de acordare a pensiilor internaționale

Pentru ca românii care locuiesc în străinătate să încaseze pensia din țara noastră este necesară îndeplinirea câtorva condiții și formalități, prezentate punctual de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP).

Potrivit informațiilor publicate de CNPP, dacă domiciliați pe teritoriul unui alt stat membru trebuie să depuneți cererea de pensie la instituția de asigurării sociale de la locul de domiciliu, care va face toate demersurile către instituția competentă din România, nefiind necesară deplasarea dvs. în țara noastră.

Citeste si: Ce se întâmplă cu banii de pensii? Raluca Turcan a făcut marele anunț

În ceea ce privește procesul de transfer a drepturilor de pensie în străinătate presupune următoarele:

1. deschiderea unui cont la orice bancă de pe teritoriul statului de domiciliu (nu este necesară deschiderea contului la o bancă apartinând Grupului Citi, dar această optiune poate conduce la achitarea unor taxe de transfer bancar mai reduse);

2. comunicarea detaliilor bancare (adresa completă a beneficiarului, denumirea si adresa băncii beneficiarului, codul SWIFT/BIC al băncii beneficiarului, acolo unde e cazul, precum şi numărul de cont internaţional bancar) către instituţia plătitoare (casa teritorială de pensii in evidenţa căreia se află

dosarul de pensie) prin intermediul declaraţiei de transfer.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

De asemenea, declarația de transfer a drepturilor cuvenite beneficiarilor de pensii, însoțit de documentul care confirmă detaliile bancare și de copia actului de indentitate al titularului care atestă domiciliul său curent se poate depune

direct de titularul drepturilor sau prin mandat desemnat cu procuror special în acest sens.

Aceste documente pot fi expediate prin poștă, la sediul teritorial de pensii sau prin e-mail. Pentru stabilirea drepturilor de pensie pentru limita de vârstă, aticipată, anticipată parțial, de invaliditate și de urmaș, persoana indreptățită se adresează unei singure instituții. Cererea depusă fiind valabilă pentru toate instituțiile la legislația cărora persoana respectivă a fost supusă.

Cererile se depun la instituţia de la locul de reşedinţă astfel:

– dacă solicitantul locuieşte pe teritoriul unui stat membru cererea se depune la institutia din statul respectiv;

– dacă solicitantul are domiciliul in România, cererea se depune la casa teritorială de pensi de care aparţine cu domiciliul.

Citeste si: Pensii 2021. Iată cum pot obţine românii pensiile internaţionale. Acestea sunt condiţiile de acordare şi lista documentelor necesare