Marcel Boloş ia noi măsuri fiscale după ce a discutat cu premierul Marcel Ciolacu. Iată toate detaliile.
Ce se întâmplă cu posturile de conducere
Marcel Boloș a discutat despre eliminarea posturilor de șef de birou și scăderea cotei de la 12% la 8% din totalul posturilor, reprezentând o reducere a posturilor de conducere cu 30%.
„Vă este cunoscut din discuţiile care au avut loc în spaţiul public, reducerea numărului de secretari de stat, subsecretari de stat, funcţiile asimilate de demnitate publică cu 20%. Acest lucru s-a decis la nivelul coaliţiei şi după aceea, avem setul de măsuri care priveşte structurile organizatorice la nivelul autorităţilor publice centrale şi locale şi acestea o parte din ele vă sunt cunoscute: reducerea numărului de posturi vacante din sectorul public.
Marcel Boloș a mai declarat că un loc de muncă nu va mai putea funcționa fără minim 10 angajați, iar o direcție fără minim 20 de angajați.
„Nu va mai putea funcţiona un serviciu dacă nu sunt minim zece persoane în subordinea şefului de serviciu. Nu va mai putea funcţiona o direcţie dacă nu sunt minim 20 de persoane în subordinea structurii şi directorului direcţiei de specialitate respectivă. Nu va mai putea funcţiona o direcţie generală dacă nu sunt minim 40 de persoane în respectiva structură. În felul acesta, funcţia de şef birou şi, respectiv organizările şi structurile care sunt de natura birourilor şi funcţia de şef de birou se desfiinţează. În plus, tot pe partea de funcţii de conducere, reducerea procentului de 12 la sută la opt la sută din numărul total de posturi existente la nivelul unei autorităţi publice centrale sau locale. Înseamnă o reducere a şefimii cu 30 la sută. Asta ar trebui să aibă impact nu numai pe cheltuielile de personal, ci şi în procesul de deservire a oamenilor. Trebuie să ne orientăm mai bine spre ceea ce înseamnă deservirea populaţiei, să debirocratizăm aceste structuri care deservesc oamenii”, a declarat Marcel Boloş.
Se elimină indemnizațiile de vacanță
Marcel Boloș a mai anunțat că vor fi eliminate indemnizațiile de vacanță.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
„Voucherul de vacanţă să ştiţi că nu era doar voucherul de vacanţă, era şi indemnizaţie de vacanţă pentru sectorul public. Rămâne doar voucherul de vacanţă. Se elimină indemnizaţia de vacanţă şi se limitează cuantumul până la care se acordă voucherul de vacanţă la sub 10 mii de lei brut. În felul acesta beneficiază de aceste, să zicem, avantaje, pe lângă sporuri în sectorul public, încercăm să limităm aceste drepturi la plafonul acesta de 10.000 de lei. Şi, atenţie, voucherul de vacanţă costă statul român 1,8 miliarde lei. Aceasta este un exemplu foarte elocvent de felul în care se utilizau banii în sectorul public şi felul în care propunem ca de acum înainte această măsură să fie aplicată pentru bugetari”, a precizat ministrul Finanţelor.
Autorităţile publice locale vor avea și o limită privind organizarea de evenimente.
„Şi acum urmează partea care ţine de autorităţile locale, capitolul care ţine de partea de sport, recreere, capitolul bugetar 67 îi spunem noi. El aici ţinteşte partea aceasta de organizări de evenimente. Uneori nu ajung weekend-urile pentru organizări de evenimente de către autorităţile publice locale. Nu spun cu răutate, spun doar că trebuie să fim atenţi că există o limită din veniturile proprii pe care o putem folosi pentru astfel de lucruri. Cetăţenii au votat pentru folosirea eficientă a banilor şi investiţiile trebuie să fie prioritare pentru ca să avem un nivel decent de dezvoltare a infrastructurii la nivel local. Sigur că aici domnul prim-ministru Marcel Ciolacu şi domnul preşedinte Nicolae Ciucă ne-au solicitat să testăm dacă procentul de 7,5% din venituri proprii este unul care este utilizat la primăriile care implementează investiţii şi în acelaşi timp asigură organizare de evenimente la nivel local. Şi aici procentul acesta s-ar putea să mai sufere modificări după ce vom face această testare”, a declarat Marcel Boloş.
Instituţiile publice cu personalitate juridică de subordonare locală nu vor mai putea funcţiona fără minim 50 de angajați.
„Instituţiile publice cu personalitate juridică de subordonare locală, adică invenţia aceasta de instituţii, doar pentru ca să îşi găsească de lucru, nu va mai putea avea loc, nu vor mai putea funcţiona dacă au un număr de sub 50 de posturi ocupate şi au activităţi care se suprapun şi sunt similare cu ale altor instituţii publice. Nu vor mai putea fi astfel de situaţii, iar ordonatorii de credite vor trebui să stabilească, în acord cu cele două reguli pe care le-am menţionat, care instituţii publice intră în regim de comasare reorganizare sau asigură transfer de activitate la primării sau la transfer de activitate la nivelul autorităţilor publice judeţene”, a precizat ministrul Finanţelor.
Deși consideră că măsurile sunt dure, Marcel Boloș crede că acestea sunt necesare pentru continuarea investițiilor din fonduri europene ale României.
„Prima dată face statul primul pas, pentru că este aşa este corect faţă de contribuabili şi măsurile sunt măsuri destul de dure, le pot spune, dar necesare pentru ca România să îşi poată continua investiţiile pe care le are din fonduri europene, să îşi poată continua angajamentele pe care le are faţă de instituţiile financiare internaţionale. S-a vehiculat că sunt măsuri împotriva electoratului de dreapta, a electoratului de stânga. Exclus. Sunt măsuri pentru România. Sunt măsuri pentru români şi pentru ca să putem trece cu bine de acest moment de răscruce în care volumul de investiţii de 75 de miliarde de euro să poată să fie dus la bun sfârşit cu proiectele de investiţii, care sunt mult mai importante decât ţopăiala aceasta care există acum în sectorul bugetar”, a încheiat Marcel Boloş.