Vești proaste pentru proprietarii de mașini vechi din Capitală! Ce taxă de poluare vor plăti, în funcție de autoturismul pe care îl dețin

Autor: Andrei Ionescu
Actualizat: 07 mar 2023, 02:20

Va fi introdusă o taxă de poluare pentru mașinile vechi

Sursa: pexels.com

Taxa de poluare pentru mașinile vechi urmează să fie introdusă. Un proiect al Primăriei Capitalei va fi pus în dezbatere publică.

Potrivit proiectului, vor fi nevoiți să plătească o taxă de poluare proprietarii de mașini cu o normă de poluare de până la EURO 4.

Tarifele pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi și ajung la la 5.500 de lei pe an, informează antena3.ro.

Aceleaşi taxe se vor aplica şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.

Cetățenii care nu achită taxele riscă o amendă cuprinsă între 4.000 și 5.000 de lei, iar constatarea se va face de către brigada rutieră sau poliția locală. Până în anul 2028 măsurile vor fi mai drastice, Primăria plănuind să se alinieze normelor europene privind poluarea.

Excepţii de la noile reguli se vor aplica autospecialelor SMURD, mașinilor pompierilor, poliţiştilor, mijloacelor de transport în comun, utilajelor agricole și utilajelor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice.

Ce vehicule vor fi supuse taxei de poluare din 2023

– motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri

non-euro şi EURO 1

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

– benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro şi EURO 1

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000

kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4

– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Taxe mari pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2! Care sunt tarifele

Cele mai mari taxe vor fi pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2. Iată tarifele:

Taxă 1 zi: 20 lei

Taxă 3 zile: 55 lei

Taxă 7 zile: 120 lei

Taxă 30 de zile: 500 lei

Taxă 365 de zile: 5.500

lei

Taxa de acces în zona A a Capitalei pentru autoturismele neînmatriculate în București

Taxa zilnică – 20 lei

Taxă 5 zile – 90 lei

Taxă 7 zile – 120 lei

Taxă 30 de zile – 500 lei

Taxă 365 de zile – 5500 lei

Citeste si: Atenție, șoferi! Amenzile de 2.900 lei vor începe să curgă

Nicușor Dan vrea acum o taxă de poluare pentru care o critica pe Firea!

Discuția despre taxa de poluarea pentru mașinile vechi este de pe vremea în care Gabriela Firea conducea Primăria București.

Atunci Nicușor Dan critica această inițiativă, pe care vrea acum să o legifereze.

"După 3 ani, Firea descoperă că Bucureștiul este poluat și supraaglomerat. Măsurile propuse azi de primarul Capitalei sunt un nou gest de imagine, cu impact nesemnificativ atât asupra traficului, cât și asupra poluării.

Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului și a poluării sunt: șoseaua de centură, parcările "Park and Rîde", o strategie de management a locurilor de parcare pentru tot orașul, un adevărat sistem de management al traficului, benzi unice pentru transportul în comun.

Din păcate, pe niciuna din aceste componente esențiale ale programului electoral al Gabrielei Firea nu s-a făcut niciun progres notabil", spunea Nicușor Dan în 2019, în perioada în care era deputat.

Citeste si: Noi reguli pentru șoferi! Codul Rutier vine cu schimbări importante