O nouă decizie a Curții Europene de Justiție (CJUE) arată că toate vehiculele care se află înmatriculate pe teritoriul Uniunii Europene vor trebui să aibă asigurare RCA până în momentul în care sunt radiate. Modificarea îi vizează pe aproape două milioane de români.
Șoferii vor fi obligați să plătească RCA și pentru vehiculele pe care nu le folosesc
Prin urmare, potrivit unei decizii recente CJUE, aproximativ două milioane de români vor trebui să facă RCA chiar și pentru mașinile vechi care nu mai sunt în uz, sau care au ajuns să fie abandonate pe stradă sau prin curți.
Nu va mai fi valabila varianta suspendării RCA-ului, metodă folosită destul de des în România, conform economica.net.
Doar 85% din totalul de mașini înmatriculate în România au asigurare RCA.
Citeste si: Autoritatile se joaca cu nervii soferilor! Se anunta SCUMPIRI mari la RCA
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Potrivit economica.net, la sfârșitul anului 2020, în România erau înmatriculate aproximativ 9,2 milioane de vehicule, însă dintre aceste în jur de 2 milioane sunt mai vechi de 20 de ani iar majoritatea nu mai sunt folosite în trafic. Totuși, decizia CJUE impune ca și acestea să aibă RCA deoarece prezintă riscuri.
Conform estimărilor ASF, între 700.000 și 1,7 de autoturisme nu au RCA în România, chiar dacă numărul de mașini înmatriculate este de 7,2 milioane.
De asemenea, în fiecare an sunt instrumentate cel puțin 500.000 de dosare de daună pe RCA, ceea ce înseamnă că anual au daune cel puțin 7% din totalul de vehicule, conform romaniatv.net.Automobilelor private suferă daune mai rar, frecvența fiind de aproximativ 2-3%. Pe de altă parte, frecvența daunei crește atunci când vine vorba de taxiuri, autocarele și camionele, ajungând și la peste 22-23%.
Aproximativ 70.000 de șoferi vor fi nevoiți să plătească din propriul buzunar reparațiile pentru daunele suferite, în situația în care nu au CASCO.