Legea 241/2022 vizează schimbarea anexei nr. 2 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România. Prin urmare, conform noii legi, de sâmbătă, amenzile pentru lipsa rovinietei vor crește, arată AvocatNet.
Cresc amenzile pentru lipsa rovinietei valabile
În prezent, amenzile pentru lipsa rovinietei valabile pentru autoturisme se încadrează între 250- 500 de lei. Pe viitor, va ajunge să fie încadrată între 275- 550 de lei.
În câteva zile, următoarele amenzi vor fi aplicate, pentru lipsa rovinietei valabile:
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone: 950- 1.900 de lei (în prezent, este de 750- 1.250 de lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone: 1.550- 3.100 de lei (în prezent, este de 1.250- 1.750 lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone: 2.750- 5.500 de lei (în prezent, este de 1.750- 2.250 lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum trei axe (inclusiv): 3.550- 7.100 de lei (în prezent, este de 2.750- 3.000 de lei);
- vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum patru axe (inclusiv): 5.950- 11.900 de lei (în prezent, este de 3.000- 4.000 de lei);
- vehicule de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune: 1. 550- 3.100 de lei (în prezent, este de 1.250- 1.750 de lei);
- vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune: 2.750- 5.500 de lei (în prezent, este de 1.750- 2.250 lei).
Motivul pentru care se majorează amenzile
„Din anul 2010 și până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la același nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%.
Astfel, valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda maximă”, au motivat inițiatorii, întrebați de ce au luat această măsură.