Vlad Ciuburciu, Directorul General Vascar, unul dintre principalii jucatori din industria carnii din Romania, a vorbit in cadrul unui interviu, despre impactul crizei HoReCa asupra business-ului pe care il conduce. El a precizat ca, desi volumul produselor comercializate catre aceasta ramura nu este foarte mare, pierderile respective s-au resimtit, intrucat vorbim despre produse cu valoare adaugata.
Antreprenorul a adus in discutie si o noua directie spre care se orienteaza consumatorii, in special cei tineri, mai precis grija pentru sanatate si pentru calitatea alimentelor achizitionate, nu doar pretul si gustul lor.
“Vascar furnizeaza produse si pentru industria HoReCa, in special mezeluri, este un canal care ne intereseaza si pe care il analizam cu mare atentie. Totusi, nu are o pondere foarte mare in business-ul nostru, nu ne-a afectat foarte mult din punctul de vedere al volumelor. Insa segmentul HoReCa achizitiona de la noi produse premium, produse cu valoare adaugata, si, chiar daca volumele nu erau foarte, foarte mari, acestea erau importante din punct de vedere valoric. Avand in vedere ca au fost anulate nuntile si botezurile (n.r. incepand din martie 2020, odata cu instaurarea starii de urgenta), va trece un timp pana industria ospitalitatii o sa isi revina”, a explicat Vlad Ciuburciu.
Intrebat daca, in ultima perioada, consumatorii se indreapta mai degraba spre produse cu valoare adaugata mai mare, mai sofisticate, in detrimentul celor clasice, Ciuburciu (Vascar) a raspuns: “Noi, la Vascar, analizam clientii si ii segmentam in functie de mai multi indicatori. Cei care achizitioneaza produse premium sunt foarte, foarte atenti, citesc etichetele. Compania pe care o conduc este prima care a scos o gama completa de mezeluri fara E-uri, fara aditivi, doar cu condimente naturale, numita ‘Alege natural, fara E-uri’, sub umbrela ‘Moldova in Bucate’, cel de-al doilea brand Vascar. Pe acel segment, intr-adevar, se observa cresteri”.
Directorul General Vascar a vorbit si despre schimbarile pe care pandemia de coronavirus le-a generat in vanzarile mainstream de mezeluri, specialitati din carne, conserve, semipreparate si carne fresh.
"Consumatorii mainstream se orienteaza in continuare catre produse economy, catre magazinele de proximitate in detrimentul marilor lanturi de hypermarket-uri. Insa Vascar este privita de cumparatori drept o companie cu produse calitative si cu un raport calitate-pret foarte corect. Din acest motiv, am castigat pe segmentul de produse premium, am observat cresteri pe acest segment in ultima perioada", a precizat Ciuburciu (Vascar).
Compania Vascar a fost infiintata, in anul 1984, sub numele de Industria Carnii Vaslui. Dupa Revolutie, aceasta si-a schimbat denumirea in cea actuala, a fost privatizata si au avut loc primele investitii importante, concomitent cu deschiderea primelor magazine proprii, in regiunea Moldovei.
In prezent, compania detine doua brand-uri, Vascar si Moldova in Bucate, are aproximativ 400 de angajati, 21 de magazine proprii in judetele din Moldova si o fabrica cu o capacitate de productie extinsa in Vaslui. La finalul anului 2019, business-ul a atins o cifra de afaceri de 20,5 milioane de euro. In ceea ce priveste viitorul, orientarea catre produse fara E-uri, aditivi, conservanti si coloranti alimentari este directia pe care brand-ul isi propune sa o urmeze.