Un avion TAROM ce a decolat din Timișoara și se îndrepta spre Hurghada a fost nevoit să aterizeze de urgență după ce pilotul aflat la manșa acestuia a leșinat.
Citește și: O locomotivă a intrat în vagonul unui tren de pasageri. Conductorul trenului a murit în urma incidentului
Pilotul a leșinat, iar avionul a fost nevoit să aterizeze de urgență
Pilotul a leșinat în apropierea graniței cu Turcia, iar copilotul a decis că cel mai bine pentru cei 18 de oameni aflați în avion este să aterizez de urgență pe Aeroportul Otopeni. Incidentul a avut loc la o oră după ce aeronava a decolat, pilotul în vârstă de 30 de ani a acuzat dureri în piept, iar pulsul acestuia era crescut.
După puțin timp, acesta a leșinat, iar copilotul a decis să pună în practică planul de urgență. După aterizarea de pe aeroportul Henri Coandă, pilotul a fost preluat de echipajul SMURD, ce îl așteptau pe pistă pentru a îl transporta în cât mai puțin timp la spitalul Elias.
Cele 184 de persoane ce călătoreau spre Hurghada au rămas în aeronava cu care au plecat din Timișoara, așteptând ca echipajul să fie schimbat pentru a își continua drumul spre Egipt în jurul orei 18.
Potrivit unui comunicat oferit de TAROM, siguranța echipajului și a pasajerului nu a fost pusă în pericol în timpul incidentului.Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
,,Menționăm că la bord se aflau 184 de pasageri, iar siguranța acestora și a echipajului nu au fost puse în pericol nicio clipă", a precizat TAROM, într-un comunicat.
Citește și: S-a internat cu o infecție la măsea și a murit două luni mai târziu. Familia tânărului îi acuză pe medici
Echipajul de zbor este pregătit pentru astfel de evenimente
,,Copilotul anunţă organele de trafic că este singur în cabină. Se spune nivelul de pregătire, se ştie că el făcut cel puţin la simulator, dar vă spun că a făcut şi pe real aterizări, deci nu ar fi o problemă. Ei au nivelul de pregătire de paramedic, deci cei care ar fi pe salvare. Adică au cunoştinţe sumare şi au dreptul să intervină limitat. Dacă are ceva pe bază de cardiopatie sau altă chestie, poate, într-adevăr, defibrilatorul, să-i facă să-i revină pulsul." , a declarat Sorin Stoicescu, expert aviație.
Membrii echipajului de zbor trebuie să treacă prin mai multe examinări medicale periodice, de maximum 60 de luni între ele.
Citește și: Care este suma pe care un român trebuie să o scoată din buzunar pentru 5 ani de vechime în muncă
Surse: observatornews.ro